La seguiment de la vaga ferroviària, entre un 3% i un 70%

Societat

L'aturada s'està desenvolupant amb normalitat, sense incidents i amb un compliment estricte dels serveis mínims

Publicat el 28 d’octubre de 2013 a les 10:57

Renfe assegura que només un 3% dels treballadors de l'empresa han secundant aquest dilluns la primera de les aturades convocades per la CGT i el Sindicat Ferroviari per a aquesta setmana, mentre que els sindicats eleven aquest percentatge fins al 70%, segons s'ha informat a Europa Press en fonts sindicals i de l'operadora. L'empresa ferroviària i els representants sindicals coincideixen, tot i això, a assenyalar que l’inici de la vaga (amb aturades que s’allargaran fins al 20 de desembre) s'està desenvolupant amb "normalitat, sense incidents i amb un compliment estricte dels serveis mínims".

La CGT i el Sindicat Ferroviari han convocat una setmana de mobilitzacions en contra de la segregació en diverses societats de Renfe i Adif. La convocatòria preveu aturades parcials de dues hores per torn entre dilluns i dimecres d'aquesta setmana, i una jornada de vaga de 24 hores dijous, la vigília del Pont de Tots Sants.

La primera de les aturades convocades, que s'ha desenvolupat entre les 7.00 i les 9.00 hores d'aquest dilluns al matí, ha estat secundada per 174 treballadors de Renfe d'un total dels aproximadament 5.000 treballadors que treballaven en aquest torn i formaven part dels serveis mínims, segons s'ha detallat a Europa Press en fonts de la companyia. Per la seva banda, els sindicats asseguren que el percentatge mitjà de seguiment ha estat d'entre el 60% i el 65%, tot i que ha arribat fins al 70% en alguns centres de treball.

En vista de la convocatòria, i amb l'objectiu de compatibilitzar el dret a la vaga amb el dret a la mobilitat dels ciutadans, el ministeri de Foment ha fixat uns serveis mínims que garanteixen la circulació del 72% dels trens AVE de Llarga Distància, prèviament programats per a aquestes dates. Pel que faals trens de Rodalies, s'ha assegurat el 50% dels serveis programats, un percentatge que s'eleva fins al 75% els períodes d'hora punta. En Mitja Distància, el servei essencial assegura el 63% dels trens.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google