
La plaça de la Serradora acollirà per primera vegada dissabte l'acte central de la Setmana per la Igualtat de Gènere, que consistirà en la lectura d'un manifest, la tradicional encesa d'espelmes, l'obertura dels Paraigües contra la violència de gènere i una actuació musical. El programa d'activitats s'ha desenvolupat amb una alta participació global, destacant l'interès dels sis tallers dedicats a pintar els Paraigües amb símbols i frases contra la violència envers les dones.
La Setmana per la Igualtat de Gènere ha estat organitzada amb motiu del Dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones, que se celebrava divendres, 25 de novembre. Durant aquesta setmana, la façana principal de la Casa de la Vila llueix un llaç com a mostra d'adhesió amb aquesta diada.
L'acte central de la Setmana començarà a les 17.30 h. de dissabte. Com en anys anteriors, el manifest serà llegit per alumnes de l'Escola Municipal d'Adults. A més de la nova ubicació de l'acte, altres novetats d'enguany són la incorporació del símbol dels Paraigües contra la violència de gènere i l'actuació musical, que serà a càrrec de la Coral Sòrissons de l'Escola Municipal de Música.
Els tallers per pintar els Paraigües s'han desenvolupat a la Biblioteca Pública, l'Escola d'Adults, el Casal Casino, el Casal de la Dona i L'Esplai. Dins del programa de la Setmana, també s'han celebrat tallers de cuina mediterrània i bijuteria, i una xerrada sobre la presència de les dones en la història de l'art.
El taller de cuina mediterrània va tenir lloc al saló de sessions de la Casa de la Vila, a càrrec del metge Pere Farràs i del cuiner Raül Bermejo, del restaurant L'Aixeta. Durant l'acte, Pere Farràs va defensar la dieta mediterrània com a font de salut i va donar diferents consells per afavorir un consum saludable dels aliments. També es va oferir un tast de plats preparats amb productes mediterranis.
En la seva xerrada sobre "Dona i art", la presidenta de l'Associació de Dones Artistes, Anna Crespo, va explicar que en les darreres dècades s'ha avançat una mica en el reconeixement del paper de les dones en el món de l'art, on la seva presència ha estat tradicionalment "invisible" i menystinguda, tot i l'existència d'artistes destacades en moltes èpoques històriques.
El taller de bijuteria va anar a càrrec de Laia Planas, i va tenir lloc al Casal de la Dona. Alguns d'aquests actes van ser presentats per la regidora de Benestar Social, Carme Besa.
La Setmana per la Igualtat de Gènere és organitzada per l'Ajuntament de Súria i el Consell Comarcal del Bages, amb la col·laboració de l'Escola Municipal de Formació d'Adults, el Casal de la Dona, l'Institut Català de les Dones i la Diputació de Barcelona.