La Torre Abadal d'Avinyó obrirà les seves portes per primera vegada, en més de 100 anys, al gran públic en tot un seguit de visites guiades que es portaran a terme l'1 d'octubre, algunes d'elles amb un toc gastronòmic.
L'any 1907 l'advocat, polític i propietari rural Antoni Abadal i Portella va encarregar el projecte de segona residència familiar a l'arquitecte Alexandre Soler i March, deixeble de Lluís Domènech i Montaner.
La Torre Abadal, considerada Bé Cultural d'Interès Local (BCIL) i ubicada a ple centre d'Avinyó, segueix les tendències estilístiques de començaments del segle XX, combinant totes les tècniques i elements materials característics de les anomenades arts menors del corrent modernista.
Actualment, la casa conserva la majoria d'elements i decoracions pròpies de l'època, fent gala d'una elegància i solemnitat a l'alçada de l'esplendor històrica i la representació social de la família Abadal.
Les entrades, que són limitades, es poden comprar de forma anticipada al web de la Torre Abadal, i es pot escollir entre tres opcions: la visita guiada simple, la visita premium DO Pla de Bages, o la visita premium vermut.
El conjunt de la ciutadania podrà gaudir de l'esplendor modernista tant interior com exterior de la Torre Abadal, i gràcies a la realització d'aquestes visites guiades, s'ajudarà al manteniment de la Torre Abadal i en conseqüència, del patrimoni modernista local.
La Torre Abadal d'Avinyó obrirà per primer cop al públic les seves portes
L'1 d'octubre es realitzarà una jornada amb nombroses visites guiades, algunes de les quals acompanyades d'un toc gastronòmic
ARA A PORTADA
-
-
La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa estrena el seu compte de victòries davant un fluix Slask Wroclaw (74-62) Xavier Sucarrats
-
El Certamen Nacional de Pubillatge 2025 se celebrarà a Monistrol i a l'Abadia de Montserrat Pere Fontanals
Publicat el 09 de setembre de 2022 a les 19:02
Actualitzat el 09 de setembre de 2022 a les 19:15
Et pot interessar
-
Societat El Bages reprendrà l'Ecorail l'any 2027 per les antigues vies de potassa de Sallent
-
Societat El programa USènior d'UManresa obre el curs animant a fer servir les matemàtiques per entendre el món
-
Societat La Fira Mediterrània alterarà el trànsit al centre de Manresa
-
Societat El BusCat visita Sant Fruitós i destaca el Nexe Espai Jove com a referent en emancipació juvenil
-
Societat Professionals de l'ICS Catalunya Central, reconeguts en els prestigiosos Premis Barea
-
Societat Sant Fruitós apropa el patrimoni a la gent gran amb tallers de memòria i objectes antics