El sindicat policial USPAC recorrerà la decisió del Govern d'expulsar els sis mossos condemnats per una agressió racista a Sant Feliu Sasserra l'any 2019. Així ho han fet públic aquest dilluns en un comunicat, en què es manifesten contraris al fet que la inhabilitació especial de sis mesos a què se'ls va condemnar per la via penal "comporti automàticament l'expulsió del cos".
Des dels serveis jurídics del sindicat, que és qui els representarà, asseguren que si ara no recorren la resolució, "l'expulsió serà definitiva i permanent", i afegeixen que pensar en una possible rehabilitació de la seva condició de funcionari "és tornar a vendre'ls fum". Els mossos van admetre els fets i van evitar entrar a presó gràcies a un acord entre acusació particular, fiscalia i defensa.
Els fets es remunten al mes de gener de 2019, tot i que no es van fer públics fins mesos després. Wubi, un home negre de 20 anys, va patir una agressió racista per part de sis agents dels Mossos d'Esquadra quan sortia de casa seva d'on l'estaven desnonant. Segons explica la mateixa víctima i SOS Racisme, sis agents dels ARRO dels Mossos el van vexar, el van insultar i el van agredir. Quan va veure per on anava l'acció policial, la víctima va engegar la gravadora del mòbil i va recollir un àudio on, de forma explícita, se sent com li diuen que és "no ets un humà, ets una mona" i altres vexacions i l'avisen que el que ha de fer quan vegi la policia "és córrer", entre altres improperis.
La USPAC recorrerà l'expulsió dels mossos condemnats per l'agressió racista al Bages
Societat
El sindicat no està d'acord en què al fet que la inhabilitació especial de la condemna "comporti automàticament l'expulsió del cos"
ARA A PORTADA
-
-
Política Junts dona el tret de sortida a la precampanya de Manresa en l'acte de balanç del tercer any de mandat Pere Fontanals
-
Successos La criminalitat a Manresa cau un 14,6% interanual el primer semestre del 2026 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Fira de Sant Miquel tornarà a omplir Santpedor d'activitats populars, cultura i productes ecològics Pere Fontanals
Publicat el
18 de març de 2024 a
les 15:22
Actualitzat el
18 de març de 2024 a les
21:12
Et pot interessar
-
Societat
La Síndica de Greuges tornarà a atendre consultes i queixes a Manresa el 8 d'octubre
-
Societat
Maria Acuña celebra els 100 anys a la residència de la Sagrada Família de Manresa
-
Societat
Treballs en un embornal enfonsat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós renovarà el clavegueram d'un tram del polígon Sant Isidre
-
Societat
«Recordem Manresa» porta a la Biblioteca del Casino els records i la memòria quotidiana de la ciutat
-
Societat
L'albergínia blanca protagonitzarà una nova edició del Mercat de la Terra de Sant Fruitós
