El sindicat policial USPAC recorrerà la decisió del Govern d'expulsar els sis mossos condemnats per una agressió racista a Sant Feliu Sasserra l'any 2019. Així ho han fet públic aquest dilluns en un comunicat, en què es manifesten contraris al fet que la inhabilitació especial de sis mesos a què se'ls va condemnar per la via penal "comporti automàticament l'expulsió del cos".
Des dels serveis jurídics del sindicat, que és qui els representarà, asseguren que si ara no recorren la resolució, "l'expulsió serà definitiva i permanent", i afegeixen que pensar en una possible rehabilitació de la seva condició de funcionari "és tornar a vendre'ls fum". Els mossos van admetre els fets i van evitar entrar a presó gràcies a un acord entre acusació particular, fiscalia i defensa.
Els fets es remunten al mes de gener de 2019, tot i que no es van fer públics fins mesos després. Wubi, un home negre de 20 anys, va patir una agressió racista per part de sis agents dels Mossos d'Esquadra quan sortia de casa seva d'on l'estaven desnonant. Segons explica la mateixa víctima i SOS Racisme, sis agents dels ARRO dels Mossos el van vexar, el van insultar i el van agredir. Quan va veure per on anava l'acció policial, la víctima va engegar la gravadora del mòbil i va recollir un àudio on, de forma explícita, se sent com li diuen que és "no ets un humà, ets una mona" i altres vexacions i l'avisen que el que ha de fer quan vegi la policia "és córrer", entre altres improperis.
La USPAC recorrerà l'expulsió dels mossos condemnats per l'agressió racista al Bages
El sindicat no està d'acord en què al fet que la inhabilitació especial de la condemna "comporti automàticament l'expulsió del cos"
ARA A PORTADA
-
-
El moianès Marc Recha estrena «Centaures de la nit», un film amb la majoria d'actors cecs Pere Fontanals
-
-
Llança dos paquets de haixix per la finestra del cotxe quan veu un control dels Mossos a la C-55 Pere Fontanals
-
Es concentren davant una gestoria de Manresa a qui acusen de cometre «abusos de lloguer» Pere Fontanals
Publicat el 18 de març de 2024 a les 15:22
Actualitzat el 18 de març de 2024 a les 21:12
Et pot interessar
-
Societat Treballs a l'enllumenat públic dels carrers Urgell i Piques de Manresa
-
Societat Les deixalleries mòbils del Consorci regalen cinc-cents sacs de compost
-
Societat La Taula de Salut Mental de Manresa celebra la sessió plenària anual
-
Societat Passa la nit al ras davant l'Ajuntament de Manresa per reclamar un habitatge
-
Societat La Plataforma de la Gent gran porta les places residencials al ple de Manresa de dijous
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al passatge Padró per inspeccionar el clavegueram, aquest dimarts