"Aquests dies s'ha parlat molt de si l'Església ha de demanar perdó pel seu compromís amb els vencedors de la guerra civil, cal continuar reflexionant sobre aquest període de la nostra història per analitzar tots els fets, potser sí que cal un pronunciament més explícit". Aquesta és la reflexió del pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, en la missa que ha oficiat aquest diumenge dedicada als monjos i membres de la comunitat que van ser beatificats diumenge passat a Tarragona.
D'aquesta manera, el pare abat Soler ha collat a l'església per tal que s'afanyi a deixar més clares la culpabilitat d'un dels periodes històrics més foscos de la institució. "Montserrat, tot i el seu compromís amb les drets humans i patris abans i després de la guerra, fins i tot amb sacrifici per alguns dels seus monjos, també l'any 2000 va demanar perdó", ha recordat. Finalment ha conclòs que avui "davant el testimoniatge dels seus màrtirs beatificats ho torna a fer a través meu."
L'abat de Montserrat prega una condemna del franquisme
Josep Maria Soler torna a demanar perdó pel paper de l'Església en la dictadura feixista
ARA A PORTADA
Publicat el
20 d’octubre de 2013 a
les 17:57
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
