El pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, es va desplaçar dilluns a la tarda al Centre Penitenciari Lledoners per conèixer de primera mà el model de rehabilitació català i, més concretament, els tallers que hi gestiona el Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE), l'empresa del Departament de Justícia que promou la reinserció dels presos.
Durant la seva visita, el pare abat va visitar els diferents tallers productius del CIRE acompanyat del director territorial del CIRE, Manuel Revuelta. A la presó de Lledoners prop de 400 interns treballen actualment als diferents tallers productius i es formen en confecció industrial, bugaderia, fleca o muntatge industrial.
El pare abat també va fer un recorregut pels tallers artístics i culturals del mòdul 6, a més de conèixer la zona educativa del Centre.
L'Abadia de Montserrat contribueix a la tasca de reinserció del CIRE des de fa temps, comercialitzant alguns dels dissenys fabricats a presó i també donant a conèixer les activitats del CIRE a la comarca. Les botigues de l'Abadia distribueixen alguns dels productes de papereria i complements personals més destacats de la marca Made in CIRE, que té per objectiu prestigiar el treball penitenciari.
A la visita al Centre Penitenciari Lledoners, el pare abat va estar acompanyat pel director general de Serveis Penitenciaris, Ramon Parés; el director del centre, Josep Font; el delegat territorial del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Jordi Moltó; l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Gil Ariso, i el president de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Manresa, Pere Casals.
L'abat de Montserrat visita els Lledoners
Societat
Entre altres, va visitar els tallers que hi gestiona el Centre d'Iniciatives per a la Reinserció (CIRE)
ARA A PORTADA
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Societat ERC reclama una inspecció urgent a la residència de Sant Fruitós per la crisi de climatització Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
Societat Moià es planta contra una retallada de grups a 3r de Primària i 1r d'ESO que massificarà les aules Redacció
-
Publicat el
19 de juny de 2012 a
les 16:59
Et pot interessar
-
Societat
Santpedor reforça la il·luminació de la zona d'esbarjo per a gossos i un aparcament
-
Societat
Súria complementa l'exposició «Pit & Tip» amb un cicle d'activitats sobre la lactància
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua a la cruïlla dels carrers Cós i Moragas
-
Societat
El Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac identifica 32 noves espècies de briòfits i n'inventaria 122
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà el clavegueram de la plaça Cots amb afectacions al trànsit
-
Societat
El Mercat de la Terra de Sant Fruitós reivindica el tomàquet amb gastronomia i activitats familiars
