L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha iniciat els tràmits per a millorar el sanejament de les aigües residuals de Balsareny. El municipi, amb més de 3.000 habitants, actualment disposa d'una depuradora biològica de suport fixe construïda l'any 1991 amb una sola línia de tractament. De moment l'ACA ha licitat la redacció del projecte constructiu, amb un pressupost de 114.634 euros. Un cop adjudicat i signat el contracte, es disposarà d'un termini de nou mesos per redactar el projecte. El projecte haurà de definir si cal ampliar les instal·lacions actuals o bé dissenyar una nova depuradora amb un altre tipus de tractament de depuració per a fer front a les necessitats i previsions futures.
El municipi de Balsareny disposa d'una depuradora biològica de suport fixe construïda l'any 1991 i amb una capacitat de tractament de 1.500 metres cúbics per dia, equivalent a una població de 9.375 habitants. La depuradora consta d'una sola línia de tractament. Per a fer front a les necessitats i previsions futures, el projecte definirà si cal ampliar les instal·lacions actuals o bé dissenyar una nova depuradora amb un altre tipus de tractament de depuració. L'aigua depurada s'aporta al riu Llobregat.
Per altra banda, la parcel·la on està ubicada l'actual depuradora es troba parcialment dins de la zona de flux preferent del riu Llobregat, fet que obliga a fer que les noves instal·lacions, així com aquelles existents que es decideixin mantenir, es dissenyin perquè siguin compatibles amb aquesta casuística.
Els treballs per a millorar el sanejament de les aigües residuals de Balsareny estan inclosos en la planificació hidrològica actual (2016-21) i, segons el seu Programa de mesures, estan pressupostades en 1,4 milions d'euros, invertits per l'ACA.
L'ACA impulsa la millora del sanejament de les aigües residuals de Balsareny
Societat
Ha licitat la redacció del projecte constructiu que haurà de definir com s'afronten les necessitats futures
- Actual depuradora biològica de Balsareny -
- GSV
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
Publicat el
04 d’octubre de 2021 a
les 18:31
Actualitzat el
04 d’octubre de 2021 a les
18:37
Et pot interessar
-
Societat
Cardona reclama a la Diputació una solució definitiva per a les obres de l'avinguda del Rastrillo
-
Societat
Manresa inicia dilluns l'asfaltatge d'onze punts de la ciutat
-
Societat
Sant Andreu Salut programa sis xerrades gratuïtes sobre salut, cures i benestar
-
Societat
La Residència Navarcles renova fins al 2030 l'acreditació com a Centre Lliure de Contencions
-
Societat
Prop de 700 persones fan ús de les dutxes i la bugaderia socials de Manresa el 2025
-
Societat
La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn
