L'Ajuntament de Cardona s'ha sumat a les mostres de condol per la mort de Josep Casals i Humet, fill de Cardona, mossèn i membre de l'ordre dels salesians, que va morir a l'edat de 98 anys el proppassat 29 de gener de 2012.
Josep Casal i Humet va néixer a Cardona el 31 d'agost de 1913, fill del metge cirurgià Francesc Xavier Casals Pérez, que fou alcalde de Cardona i de Teresa Humet Cortés. De jove va entrar a l'orde dels salesians i el 30 de maig de 1942 va ser ordenat prevere. El 1948 es llicenciava en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona. Josep Casal i Humet va residir a Barcelona, Girona, Sant Vicenç dels Horts, Osca, Terrassa, Badalona i, finalment a Sarrià, on es va jubilar a la parròquia de Maria Auxiliadora.
El pare Casals va restar sempre amatent a Cardona i a tot allò que succeïa a la seva vila natal i no va perdre el contacte amb els familiars i amics, amb els quals recordava sovint els anys d'infantessa i joventut a la seva casa pairal de la plaça de la Fira, número 2. Predisposat sempre a col·laborar amb qualsevol iniciativa relacionada amb Cardona va lliurar a l'Arxiu Històric Municipal la documentació familiar d'important interès per a la història de Cardona.
L'Ajuntament de Cardona, de condol per mn. Josep Casals
Josep Casals i Humet, fill de Cardona, mossèn i membre de l'ordre dels salesians, va morir a l'edat de 98 anys el proppassat 29 de gener
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de gener de 2012 a les 17:18
Et pot interessar
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous
-
Societat El Consorci del Bages reforça l'educació ambiental i preveu superar els 8.000 alumnes aquest curs
-
Societat El SIAD de Manresa amplia activitats per fomentar vincles i benestar emocional entre les dones
-
Societat Nou pas de vianants elevat al polígon CasaNova de Sant Fruitós