L'Ajuntament de Manresa ha posat en marxa un nou servei d'informació municipal i de comunicació d'incidències que es durà a terme a través d'un sistema automatitzat de WhatsApp. Per accedir-hi, les persones interessades només cal que es guardadin el següent número de telèfon a l'agenda de contactes del seu dispositiu mòbil: 644 069 801. Seguidament, han d'enviar un WhatsApp a aquest mateix número posant la paraula "hola".
El nou servei de missatgeria permetrà una comunicació més directa entre la ciutadania i el consistori i facilitarà que la informació que es requereix arribi "amb molta més rapidesa i d'una manera més detallada i concreta a la població", ha exposat la regidora de Recursos Humans i Govern Obert, Montserrat Clotet, que també ha subratllat que es tracta d'un canal bidireccional, en el qual la ciutadania trobarà "una resposta personalitzada" a les seves demandes i podrà establir "un diàleg fluid" amb l'Ajuntament. Tal com ha destacat Clotet, l'objectiu de l'eina és "apropar els serveis municipals a la ciutadania i millorar-hi la comunicació, aconseguint també optimitzar la gestió del temps amb l'automatització de processos, i fent-ho amb un sistema de missatgeria molt conegut i sense cost".
El nou sistema de missatgeria combina una part de primera atenció automatitzada -a partir de converses digitals prèviament dissenyades- amb una part personalitzada, que estarà assistida per personal municipal.
Línia directa amb professionals del CEDEM, el CIO i Serveis Socials
El canal en qüestió s'estrena amb un menú de vuit serveis, entre els quals en destaquen el Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM); el Centre d'Iniciatives per a l'Ocupació (CIO), i Serveis Socials, tres àrees que amb el nou sistema preveuen augmentar la fluïdesa de la comunicació cap a la ciutadania i viceversa.
La combinació d'informació automatitzada amb la personalitzada, ha exposat Clotet, fa que, per una banda, "es pugui rebre informació de manera ordenada, agrupada i sempre actualitzada, de forma immediata", i que, per l'altra "s'enviï una petició per contactar amb el personal municipal quan sigui necessari". Per exemple, dins l'apartat del CEDEM, es pot rebre informació sobre els cursos de formació que estan en marxa o sobre les ajudes i subvencions vigents. I en la pestanya del CIO, es poden consultar les ofertes de feina i l'oferta de formació, entre altres.
El menú es completa amb un apartat d'informació municipal -des d'on es poden consultar les notícies de l'Ajuntament, l'agenda d'activitats, les farmàcies de guàrdia i les agendes i telèfons municipals-; un apartat d'informació turística; un apartat per configurar les preferències -on també s'informa de les condicions legals i del tractament de les dades-; un apartat per demanar cita prèvia, i una opció per comunicar incidències.
El canal de WhatsApp permet a la ciutadania comunicar qualsevol tipus d'incidència a la via pública. Aquest apartat desplega un submenú en el qual caldrà indicar si la incidència està relacionada amb neteja i residus, parcs i jardins, enllumenat públic, mobiliari urbà, calçada i voreres, circulació i transport urbà o altres tipus d'incidències. A partir d'aquí, el sistema demanarà que es detalli la incidència, s'escrigui l'adreça d'on s'ha produït i s'adjunti, si es vol, una imatge.
Durant la presentació de la nova eina de comunicació, la regidora Clotet ha avançat que l'Ajuntament també està treballant en un sistema de vídeo-conferència que permetrà fer tràmits que requereixin signatura de manera virtual.
L'Ajuntament de Manresa crea un canal de WhatsApp per establir un «diàleg més fluid» amb la ciutadania
Amb aquest servei, les manresanes i manresans podran parlar amb l'administració d'una manera més directa; demanar cita prèvia, i consultar l'agenda d'activitats, les propostes turístiques, les farmàcies de guàrdia i les adreces i telèfons municipals
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Publicat el 19 de maig de 2021 a les 18:11
Actualitzat el 19 de maig de 2021 a les 22:40
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós