L'Ajuntament de Manresa ha programat per al 30 de novembre nou torns de visita a l'antic hospital de Sant Andreu, quatre en horari de matí i cinc, de tarda. El gran nombre de sol·licituds rebudes durant la Manresa Desconeguda per visitar aquest edifici ha impulsat el consistori a programar-ne de noves. La reserva de places començarà el 22 de novembre fins a exhaurir-les.
La visita guiada a Sant Andreu, que compta amb 700 anys d'història, permet gaudir d'una gran varietat d'estils arquitectònics i de l'evolució de l'edifici al llarg dels anys, ja que es va crear com a hospital a l'època medieval per acollir pelegrins, captaires i indigents a qui es donava menjar i aixopluc i ha evolucionat a centre assistencial. De fet, la visita permetrà visitar les ales de l'edifici on es desenvoluparà un nou projecte assistencial.
La visita començarà a la plaça de l'Hospital i durarà aproximadament una hora.
La reserva de plaça es podrà fer a partir del 22 de novembre a l'Oficina de Turisme de Manresa (plaça Major, 10) en horari de diumenge a dijous de 10 a 14 h i divendres i dissabte de 10 a 14 i de 17 a 19 h, com per internet a la pàgina web de Manresa Turisme.
Les visites són organitzades per l'Ajuntament de Manresa, el Centre d'Estudis del Bages i la Fundació Sant Andreu Salut, amb la col·laboració de l'Associació Memòria i Història de Manresa, la Fundació Turisme i Fires de Manresa i la UBIC.
L'Ajuntament de Manresa programa noves visites a l'antic hospital de Sant Andreu
Les visites guiades es faran el dijous 30 de novembre coincidint amb el dia de Sant Andreu
ARA A PORTADA
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
Les obres del Parc Tecnològic del Bages avancen i Manresa i Sant Fruitós en celebren el progrés Pere Fontanals
-
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Pere Fontanals
-
El Passatge del Terror tornarà a l'Anònima amb una experiència immersiva plena de misteri Pere Fontanals
-
Carles Pachon i Marta Valero protagonitzaran dos recitals de veu i piano al Teatre Conservatori Pere Fontanals
Publicat el 17 de novembre de 2023 a les 20:32
Et pot interessar
-
Societat
Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
-
Societat
Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
-
Societat
Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
-
Societat
Súria impulsa millores energètiques i climàtiques als seus centres escolars públics
-
Societat
La Capella del Rapte completa el seu procés d'enjardinament
-
Societat
HP dona 9.600 euros a l'escola Jeroni de Moragas per instal·lar un projector interactiu inclusiu
