L'Ajuntament de Manresa va rebutjar en el ple de dijous obrir una oficina per atendre i assessorar els particulars afectats per les ocupacions d'habitatges de la seva propietat amb la col·laboració del Col·legi d'Advocats, tal i havia proposat el grup municipal de Junts perquè, segons va explicar el regidor d'Habitatge, Jesús Valero, "el problema de l'ocupació a Manresa no és més greu que a altres ciutats similars del país" i "la llei ens encotilla molt" a l'hora de poder prendre algunes decisions.
El portaveu proposant, Ramon Bacardit, va advertir que era molt greu que "el govern de la ciutat no defensés el dret a la propietat privada", i va lamentar que l'Ajuntament "no sàpiga" quants habitatges té ocupats mentre que "a la ciutat hi operen màfies organitzades". En la rèplica, Alonso va respondre que l'Ajuntament "està en contra de les ocupacions", però que entén que és un problema que no es resoldrà "donant suport a una moció o una altra", en referència a una altra moció sobre les ocupacions que presentava el FNC.
L'alcalde Marc Aloy, a la vegada, va voler apuntar que el govern municipal està finalitzant un document "molt treballat" sobre el tema de les ocupacions que es presentarà als grups municipals quan estigui enllestit.
Per part de Fem Manresa, que juntament amb els tres partits del govern va votar en contra de la moció, Roser Alegre va sentenciar que discursos com els que usen Junts o el FNC "estenen l'odi, l'individualisme i el classisme", i que el que haurien de fer és donar suport al dret a l'habitatge.
En el mateix ple, el FNC també va presentar una proposició sobre les ocupacions que va ser rebutjada per les mateixes formacions.
[noticia]111420[/noticia]
[noticia]111447[/noticia]
[noticia]111423[/noticia]
[noticia]111424[/noticia]
L'Ajuntament de Manresa rebutja crear una oficina d'atenció als afectats per les ocupacions
El govern i Fem Manresa voten en contra de la proposta de Junts durant el ple d'aquest dijous
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
22 de setembre de 2023 a
les 14:08
Actualitzat el
22 de setembre de 2023 a les
15:36
Et pot interessar
-
Societat
La Clínica Sant Josep estrena una Unitat de Memòria pionera a la Catalunya Central
-
Societat Sant Fruitós celebra la 7mana de l'Arròs amb propostes gastronòmiques locals
-
Societat
L'alumnat de l'Institut Lacetània impulsa activitats per fomentar el català a escoles de Manresa
-
Societat
Tall de trànsit al carrer del Carme, dimecres al matí
-
Societat
La CNT Manresa impulsa un curs de formació sobre prevenció de riscos laborals i psicosocials
-
Societat
Indignació a l'R4 a Manresa: «A la feina ho entenen, però ja comencen a estar farts»
