L'Ajuntament de Manresa se suma a la campanya internacional #Lightitup4HD, que se celebra anualment el mes de maig per conscienciar sobre la malaltia de Huntington. Ho farà il·luminant de color blau la façana de l'edifici consistorial aquest dijous, en horari de 20.52 a 22.30 h.
D'aquesta manera, el consistori dona suport a la petició realitzada per l'Associació Catalana de Malalts de Huntington que treballa per aconseguir la millora de qualitat de vida dels afectats per aquesta malaltia, així com per atendre i donar suport a persones i familiars del seu entorn.
La Malaltia de Huntington (EH), també coneguda com a Corea de Huntington, és una malaltia minoritària hereditària i degenerativa del cervell. És causada per la mutació del gen que codifica una proteïna anomenada huntingtina, que provoca la mort de les neurones en algunes àrees del cervell.
Va ser descrita per primera vegada el 1872 pel metge nord-americà George Huntington. Es presenta entre els 30 i els 50 anys, encara que els símptomes es poden desenvolupar a qualsevol edat. La malaltia produeix alteracions cognoscitives, psíquiques i motrius, de progressió molt lenta, durant un període de 15 a 20 anys. És una malaltia hereditària en què si un dels progenitors està afectat, la seva descendència té un 50% de probabilitat d'heretar la mutació que causa la malaltia.
L'Ajuntament de Manresa se suma a la campanya de conscienciació sobre la malaltia de Huntington
Ho farà il·luminant dijous al vespre la façana de l'edifici consistorial per petició de l'Associació Catalana de Malalts de Huntington
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de maig de 2022 a les 22:00
Actualitzat el 03 de maig de 2022 a les 22:06
Et pot interessar
-
Societat El Geoparc de la Catalunya Central impulsa un procés participatiu amb docents per definir el seu Pla Estratègic Educatiu
-
Societat Afectacions de trànsit per la Festa de Tardor dels comerciants del carrer Barcelona
-
Societat L'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer celebra 25 anys amb un programa d'actes commemoratius
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous