Algun vehicle i algun vigilant d'empreses de seguretat privada ja es poden veure aquest dimecres a la nit a Pineda de Bages. Hi ha veïns que no es volen trobar amb la presència d'assaltants a casa mentre dormen, tal i com li ha passar aquest dimarts a la nit a un veí de la urbanització que ha parlat amb tres assaltants des de l'habitació casa seva.
Afortunadament per ell, els tres assaltants han marxat quan l'han vist, però abans ja havien entrat a la casa del costat a robar, en un altre intent frustrat de robatori, en aquest cas per l'alarma. Des de dissabte passat els lladres han entrat en quatre cases de Pineda de Bages, malgrat que porten tot el mes d'agost en preavís després d'una altra onada anterior de robatoris.
Des de llavors, el govern municipal encapçalat per Joan Carles Batanés ha anunciat mesures i ha organitzat xerrades sobre seguretat, però segons es queixa un dels veïns afectats, "queda clar que això no serveix de res". "Anem dient als quatre vents que Sant Fruitós és un dels municipis amb les rendes més altes d'Espanya, i clar, una urbanització en un poble de rics...", es lamenta.
Seguretat privada
Quan a principis d'agost es va viure una primera onada de robatoris en domicili a Pineda, alguns vaïns van apuntar la voluntat de contractar seguretat privada a la urbanització "davant la deixadesa de l'Ajuntament i la poca presència de la Policia Local". Ara, després que l'Ajuntament organitzés alguna trobada de seguretat a principis de setembre, "més per treure'ns del cap que contractéssim seguretat privada, que per res més", apunten, una segona onada amb, com a mínim, cinc nous casos, un dels particulars ja ha contractat seguretat per al seu carrer.
"Ja que l'Ajuntament no es preocupa per nosaltres, ens hem d'espabilar", apunta el veí afectat, molt molest pel que ell entén com a "deixadesa del govern municipal".
L'Ajuntament de Sant Fruitós no reacciona davant una nova onada de robatoris a Pineda
Societat
Alguns veïns han començat a contractar seguretat privada a títol personal davant la "ineficiència" de les mesures que pren el govern municipal
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Manresa desautoritza Valentí i nega que el representés a la celebració de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa titlla de «vergonya» l'assistència del govern a l'acte del Dia de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política Avenç Nacionalista acusa ERC de «lerrouxisme» per la presència del govern de Manresa a la Guàrdia Civil Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La 94a Fira de Tardor de Navàs reunirà comerç, artesania i cultura aquest cap de setmana Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
19 de setembre de 2018 a
les 20:53
Actualitzat el
20 de setembre de 2018 a les
15:54
Et pot interessar
-
Societat
Santpedor celebra la segona Tardor Feminista amb activitats d'octubre a desembre
-
Societat
El Col·legi de Metges debatrà a Manresa els efectes del canvi climàtic en la gent gran
-
Societat
Slow Food Catalunya Central cerca aliments descartats per al sopar Gastrorecup
-
Societat
El Consorci del Bages renova 590 contenidors en onze municipis per millorar el reciclatge
-
Societat
La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà
-
Societat
La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari
