Algun vehicle i algun vigilant d'empreses de seguretat privada ja es poden veure aquest dimecres a la nit a Pineda de Bages. Hi ha veïns que no es volen trobar amb la presència d'assaltants a casa mentre dormen, tal i com li ha passar aquest dimarts a la nit a un veí de la urbanització que ha parlat amb tres assaltants des de l'habitació casa seva.
Afortunadament per ell, els tres assaltants han marxat quan l'han vist, però abans ja havien entrat a la casa del costat a robar, en un altre intent frustrat de robatori, en aquest cas per l'alarma. Des de dissabte passat els lladres han entrat en quatre cases de Pineda de Bages, malgrat que porten tot el mes d'agost en preavís després d'una altra onada anterior de robatoris.
Des de llavors, el govern municipal encapçalat per Joan Carles Batanés ha anunciat mesures i ha organitzat xerrades sobre seguretat, però segons es queixa un dels veïns afectats, "queda clar que això no serveix de res". "Anem dient als quatre vents que Sant Fruitós és un dels municipis amb les rendes més altes d'Espanya, i clar, una urbanització en un poble de rics...", es lamenta.
Seguretat privada
Quan a principis d'agost es va viure una primera onada de robatoris en domicili a Pineda, alguns vaïns van apuntar la voluntat de contractar seguretat privada a la urbanització "davant la deixadesa de l'Ajuntament i la poca presència de la Policia Local". Ara, després que l'Ajuntament organitzés alguna trobada de seguretat a principis de setembre, "més per treure'ns del cap que contractéssim seguretat privada, que per res més", apunten, una segona onada amb, com a mínim, cinc nous casos, un dels particulars ja ha contractat seguretat per al seu carrer.
"Ja que l'Ajuntament no es preocupa per nosaltres, ens hem d'espabilar", apunta el veí afectat, molt molest pel que ell entén com a "deixadesa del govern municipal".
L'Ajuntament de Sant Fruitós no reacciona davant una nova onada de robatoris a Pineda
Alguns veïns han començat a contractar seguretat privada a títol personal davant la "ineficiència" de les mesures que pren el govern municipal
ARA A PORTADA
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
-
-
L'app Pukono de la Fundació Althaia compleix 10 anys ajudant persones amb hipertensió i insuficiència renal Pere Fontanals
-
La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit Pere Fontanals

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 19 de setembre de 2018 a les 20:53
Actualitzat el 20 de setembre de 2018 a les 15:54
Et pot interessar
-
Societat Mosaic acompanya 295 persones en processos d'inclusió social i inserció laboral durant el 2024
-
Societat La Generalitat adjudica obres de millora a l'estació d'autobusos de Manresa
-
Societat L'Ajuntament de Manresa reasfaltarà més de 13.500 metres quadrats de carrers
-
Societat Manresa rep un pla per rehabilitar sis illes d'habitatges al centre històric
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa el Pla Municipal de Lectura per fomentar els hàbits lectors
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural