Algun vehicle i algun vigilant d'empreses de seguretat privada ja es poden veure aquest dimecres a la nit a Pineda de Bages. Hi ha veïns que no es volen trobar amb la presència d'assaltants a casa mentre dormen, tal i com li ha passar aquest dimarts a la nit a un veí de la urbanització que ha parlat amb tres assaltants des de l'habitació casa seva.
Afortunadament per ell, els tres assaltants han marxat quan l'han vist, però abans ja havien entrat a la casa del costat a robar, en un altre intent frustrat de robatori, en aquest cas per l'alarma. Des de dissabte passat els lladres han entrat en quatre cases de Pineda de Bages, malgrat que porten tot el mes d'agost en preavís després d'una altra onada anterior de robatoris.
Des de llavors, el govern municipal encapçalat per Joan Carles Batanés ha anunciat mesures i ha organitzat xerrades sobre seguretat, però segons es queixa un dels veïns afectats, "queda clar que això no serveix de res". "Anem dient als quatre vents que Sant Fruitós és un dels municipis amb les rendes més altes d'Espanya, i clar, una urbanització en un poble de rics...", es lamenta.
Seguretat privada
Quan a principis d'agost es va viure una primera onada de robatoris en domicili a Pineda, alguns vaïns van apuntar la voluntat de contractar seguretat privada a la urbanització "davant la deixadesa de l'Ajuntament i la poca presència de la Policia Local". Ara, després que l'Ajuntament organitzés alguna trobada de seguretat a principis de setembre, "més per treure'ns del cap que contractéssim seguretat privada, que per res més", apunten, una segona onada amb, com a mínim, cinc nous casos, un dels particulars ja ha contractat seguretat per al seu carrer.
"Ja que l'Ajuntament no es preocupa per nosaltres, ens hem d'espabilar", apunta el veí afectat, molt molest pel que ell entén com a "deixadesa del govern municipal".
L'Ajuntament de Sant Fruitós no reacciona davant una nova onada de robatoris a Pineda
Societat
Alguns veïns han començat a contractar seguretat privada a títol personal davant la "ineficiència" de les mesures que pren el govern municipal
ARA A PORTADA
-
-
Esports La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Pere Fontanals
-
Societat El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris Pere Fontanals
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
19 de setembre de 2018 a
les 20:53
Actualitzat el
20 de setembre de 2018 a les
15:54
Et pot interessar
-
Societat
Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
