El ple de l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada del mes de gener va aprovar un nou reglament de l'òrgan de participació per dotar-lo de més capacitat d'incidència en les prioritats polítiques municipals i els grans projectes.
L'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, des de la Regidoria de Participació i Barris, ha iniciat el procés per reactivar el Consell de la Vila. Es tracta d'un òrgan de participació, creat el 2009, que té la finalitat de tractar els temes globals i d'especial transcendència per al municipi. La redefinició del nou òrgan incorpora modificacions importants i innovadores perquè no es contemplen en cap òrgan de participació similar d'altres municipis de la comarca.
Així, s'incorporen com a membres veïns del poble, a títol individual i de totes les franges d'edat que seran escollits per sorteig de manera aleatòria a partir del padró municipal. El regidor de Participació i Barris, Toni Dorado, remarca que "volem que el nou Consell de la Vila sigui un reflex molt nítid del nostre poble, que garanteixi que hi tenen veu tots els veïns i veïnes, de tots els barris, també veïns que no formen part d'entitats o altres òrgans de representació". Aquest canvi, és un tret innovador del nou Consell de la Vila de Sant Joan.
El nou reglament del Consell de la Vila pretén també posar en valor el Consell Municipal d'Infants. Una vegada a l'any els nens i nenes membres del Consell d'Infants seran convidats a una sessió del Consell de la Vila per explicar els seus posicionaments i propostes. Dorado remarca que d'aquesta manera "donem als nens i nenes la importància que tenen i es mereixen. Volem donar-los veu i garantir que també se'ls escolta en els espais de participació dels adults". Es tracta també d'un element innovador respecte el funcionament de consells de participació similars d'altres pobles o ciutats.
La resta de modificacions incorporades tenen relació amb el funcionament o la organització de les sessions i van totes elles encaminades a fer "un Consell més obert, més plural, dinàmic, flexible i amb més capacitat d'incidència”. Amb l'aprovació del nou Reglament s'ha donat l'oportunitat de participar a tots els grups municipals, i s'han acabat incorporant totes les propostes que s'han fet, plantejades per part de Junts i ERC.
Amb l'aprovació del nou reglament del Consell "s'inicia un nou impuls" de les polítiques de participació a Sant Joan a través de diverses accions. El regidor Toni Dorado remarca que després de "massa temps" d'inactivitat, “era necessari recuperar el Consell de la Vila, adaptar-lo als nous temps i donar-hi un nou impuls”.
Ara el reglament estarà unes setmanes en exposició pública, i un cop aprovat de manera definitiva s'iniciarà la campanya informativa sobre la reactivació del Consell de la Vila i s'escolliran els nous membres en representació d'altres òrgans i entitats. La previsió és que el Consell de la Vila quedi constituït i pugui començar a treballar a partir del mes de maig.
[naciomanresa]
L'Ajuntament de Sant Joan reactiva el Consell de la Vila incorporant veïns triats per sorteig
Societat
La previsió és que quedi constituït i pugui començar a treballar a partir del mes de maig
ARA A PORTADA
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
Publicat el
08 de febrer de 2024 a
les 09:42
Actualitzat el
08 de febrer de 2024 a les
09:48
Et pot interessar
-
Societat
La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions
-
Societat
Els Mossos frustren dues vegades l'intent dels mestres de tallar la C-55 a Manresa
-
Societat
Manresa amplia l'oferta d'extraescolars municipals amb noves activitats per al curs 2026-2027
-
Societat
Manresa tallarà el carrer Gaudí per renovar el paviment durant cinc dies
-
Societat
Manresa destina més de 321.000 euros aquest estiu a millorar les escoles públiques
-
Societat
La Clínica Odontològica Universitària de Manresa incorpora 46 estudiants de quart curs
