L'Ajuntament de Súria obre un procés participatiu sobre la futura illa del barri de Sant Jaume

Publicat el 03 de febrer de 2010 a les 16:59
L'Ajuntament de Súria ha obert un procés participatiu per definir l'ús del nou espai públic que sorgirà al centre del barri de Sant Jaume després del previst enderrocament de l'illa d'habitatges ubicada entre els carrers de Sant Sebastià i de Sant Jaume. La iniciativa forma part de les activitats participatives previstes al Projecte d'Intervenció Integral del Poble Vell-Sant Jaume, acollit a la Llei de Barris de Catalunya.

L'objectiu de la iniciativa és implicar els veïns i les veïnes en la transformació del barri. El resultat d'aquest procés participatiu serà el punt de partida per a l'elaboració del projecte d'urbanització de la tercera fase de remodelació del carrer de Sant Sebastià.

Per tal de definir els usos de l'esmentat espai es tindran en compte criteris d'ús públic, millora de l'accessibilitat i promoció comercial i turística. Hi haurà una superfície mínima de 350 metres quadrats destinats a zona verda, i també es valorarà la possibilitat d'instal·—lar-hi algun equipament.

Les activitats de participació previstes inclouen tallers, jornades i debats amb el Consells dels Infants i el Consell de la Gent Gran. També s'obriran altres canals de participació a través de la web municipal (www.suria.cat) i d'un compte de la xarxa social Facebook (ILLA SANT JAUME).

D'altra banda, el proper 4 de març tindrà lloc un taller-debat obert a tots els veïns i veïnes del barri, dins d'aquest procés participatiu.