L'Ajuntament de Manresa ha emès un comunicat en què lamenta la decisió de la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa (FAVM) d'anunciar el tancament de les biblioteques veïnals, i manifesta el seu compromís "ferm i inequívoc" amb la continuïtat d'aquests equipaments, que considera clau per a la dinamització cultural dels barris de la ciutat. Per aquest motiu, aclareix que en els propers dies és previst signar el conveni corresponent a aquest 2016, pel qual es destinarà la mateixa quantitat econòmica que l'any passat (30.600 euros) a aquests equipaments. L'any anterior, la signatura també es va realitzar en aquestes dates, concretament el 20 d'abril del 2015.
Pel que fa a l'estat dels pagaments del conveni del 2015, del total de 30.600 euros compromesos, actualment l'Ajuntament ja ha liquidat a la FAVM un total de 24.039,63 euros i, per tant, queda per fer una aportació de 6.560,37 euros. L'Ajuntament explica que el darrer pagament es va efectuar en data 25 d'abril, per un import de 2.539,63 euros. Cal tenir en compte que en el conveni signat s'especifica que "atès que no es poden concretar terminis de pagament ni la quantia dels mateixos, l'Ajuntament de Manresa es compromet a realitzar el pagament de la totalitat del conveni entre els mesos de setembre de 2015 i maig de 2016", de manera que si la liquidació de la quantitat pendent es fa les properes setmanes, en cap cas no s'haurà incomplert el conveni.
L'Ajuntament de Manresa diu "comprendre i compartir" la preocupació de la Federació de Veïns pel fet que el finançament d'aquests equipaments no sigui tan ràpid com seria desitjable. El consistori es compromet a realitzar "els esforços necessaris" per tal que els veïns dels barris de la ciutat no perdin aquest equipament "de gran utilitat".
Tal com s'especifica al conveni, l'Ajuntament de Manresa reconeix la tasca important que realitza la FAVM i per aquest motiu no només li concedeix el suport econòmic necessari sinó que també col·labora i ofereix assessorament, des de la Biblioteca Central del Casino en les tasques de registre, ordre i cura del fons de cada biblioteca o altres demandes puntuals.
L'Ajuntament diu que el conveni per les biblioteques veïnals se signarà en «els propers dies»
Societat
Així mateix, el govern municipal aclareix que dels 30.600 euros compromesos el 2015 queda per fer una aportació de 6.560,37 euros
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
27 d’abril de 2016 a
les 17:54
Actualitzat el
28 d’abril de 2016 a les
09:40
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
