L'Ajuntament de Manresa es reunirà dilluns amb la propietat i veïns de l'immoble on dissabte al migdia es va produir un greu incendi, al carrer Sarret i Arbós, per tal de fer balanç dels danys produïts. La primera inspecció duta a terme pels serveis tècnics revela que l'estructura no ha resultat afectada, si bé demà a primera hora s'hi farà una altra inspecció. Cal recordar que la Policia Local de Manresa ha ingressat un veí de l'immoble a la unitat de psiquiatria de l'hospital de Sant Joan de Déu pels indicis que existeixen sobre que el va provocar intencionadament.
L'incendi es va iniciar dissabte al migdia al pis 2n-3a de l'edifici del carrer Sarret i Arbós 48-50. Es tracta d'un bloc de 16 habitatges (quatre plantes i quatre habitatges per planta). La propietat és única i tots els habitatges estaven llogats, excepte un que està desocupat.
L'incendi va ser molt virulent i es va propagar ràpidament, a través de l'escala i, especialment, del celobert, que va fer un afecte xemeneia cap al pis del costat (2n-2a) i els pisos immediatament superiors, (3r-2a i el 3r-3a), que han quedat parcialment calcinats. Hi va ajudar el fet que les algunes finestres del celobert estaven obertes.
La resta d'habitatges del bloc també van quedar afectats. Alguns a causa del fum. Altres a causa de la gran quantitat d'aigua que es va haver de fer servir per apagar el foc. També van quedar afectats els locals de la planta baixa: una perruqueria i un magatzem.
Com a conseqüència de l'incendi la companyia de gas va tallar el subministrament de gas per evitar danys majors. També es va tallar el subministrament elèctric.
Al lloc del sinistre s’hi van desplaçar, a banda de Bombers, Policia Local i serveis d’emergència, equips tècnics de Protecció Civil, Territori i Serveis Socials de l’Ajuntament.
De la inspecció duta a terme poc després de l’incident per part dels serveis tècnics municipals de Territori es desprèn que l'estructura, de formigó armat, no n'ha resultat afectada. Tot i així, en alguns dels quatre habitatges més afectats, i a causa de les altes temperatures, alguns envans i alguns dels revoltons ceràmics de l'entrebigat van trencar-se i el revestiment de guix també va saltar.
Atès que en el moment de la inspecció les temperatures d'alguns dels habitatges eren molt altes, aquest dilluns a primera hora del matí s'hi tornarà a fer una inspecció tècnica per acabar de determinar els danys.
Des del moment de l'incendi, tots els veïns van ser desallotjats. De moment no n'ha calgut reallotjar cap perquè tots han trobar alternatives, a casa de familiars o amics. Malgrat tot, des de Serveis Socials tant serveis tècnics com la regidora hi han fet una visita per oferir-los allotjament, si és necessari.
Dilluns al migdia, després de la nova inspecció, es farà una reunió amb la propietat i tots els veïns per fer balanç dels danys produïts per l'incendi. També es farà una ordre d'execució per tal que la propietat rehabiliti els habitatges afectats. Finalment, conjuntament amb els tècnics municipals, la propietat i els veïns es valorarà quins habitatges podran tornar a ser ocupats i quins necessitaran obres de rehabilitació, en funció del grau d'afectació. Si algun veí necessita allotjament, Serveis Socials se'n farà càrrec.
Des del moment en què es va controlar l'incendi i fins aquest migdia, els veïns han pogut accedir als seus habitatges, en hores convingudes, per tal que poguessin recollir els objectes imprescindibles.
L'Ajuntament farà dilluns una nova inspecció tècnica a l'edifici de Sarret i Arbós
Societat
Després de la inspecció, responsables del consistori es reuniran amb propietaris i llogaters dels pisos afectats per explicar la situació i les possibles solucions al problema
ARA A PORTADA
-
-
Política «Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost Xavier Sucarrats | Pere Fontanals
-
-
Successos L'infern de Youssef Abraoui, el taxista manresà acusat falsament a la xarxa d'un crim Pere Fontanals
-
Successos Un treballador de Ferros Cortès es fractura les dues cames en un atrapament Pere Fontanals
Publicat el
03 de setembre de 2017 a
les 19:13
Actualitzat el
03 de setembre de 2017 a les
19:26
Et pot interessar
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
-
Societat
«Navàs t'apassiona» tornarà el novembre amb nou tapes maridades amb vins del Pla de Bages
-
Societat
Alumnes de centres del Bages es concentraran dimecres a Manresa contra l'aturada de sortides
