Els col·lectius L'Aldarull LGBTI+ i Acció Lila convocaran mobilitzacions i accions de carrer per reivindicar que s'obrin a Manresa una unitat de trànsit i una d'avortament quirúrgic, per atendre la població transgènere i les dones que vulguin avortar després de 9 setmanes de la capital del Bages i el seu àmbit d'influència.
Així ho han anunciat aquest dimecres en roda de premsa davant de l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa. Els col·lectius han exposat que actualment el SAI LGTBI+ Manresa té molt desenvolupat tot l'operatiu per fer-se càrrec de la unitat de trànsit al CAP Bages, "però ara cal que l'ICS faci el pas definitiu per implantar-lo". En les consultes que han fet fins ara "ens han anat donant excuses", han explicat. En l'actualitat les persones transgènere del Bages "són tractades a l'àrea de psiquiatria d'Althaia", segons exposen, i els casos més avançats es traslladen a Barcelona, on existeixen unitats de trànsit, "però amb unes llistes d'espera de molts mesos". "A banda", han seguit explicant, "no tothom té un vehicle propi o diners per anar periòdicament a Barcelona".
Una unitat d'avortament quirúrgic
Per una altra part, els col·lectius també han reclamat que s'obri de forma permanent a Sant Joan de Déu una unitat d'avortament quirúrgic, que és el que es fa servir per embarassos de més de 10 setmanes. D'entre 1 i 9 setmanes d'embaràs l'avortament es fa mitjançant procediments farmacològics, i a partir de les 10 setmanes es fa quirúrgicament. Quan l'embaràs es troba entre la novena i la desena setmana, es fa servir un mètode o un altre segons valoració facultativa. Manresa té unitat per practicar avortaments farmacològics, "però no quirúrgics". A més, "en els embarassos de 9 setmanes, es deriva l'embarassada a una unitat d'Igualada", de manera que la capital del Bages només dona cobertura per aquells embarassos de menys de 9 setmanes.
La representant d'Acció Lila ha destacat que a l'hospital Sant Joan de Déu ja s'han practicat avortaments quirúrgics per a casos molt puntuals, de manera que entenen "que tenen els mecanismes i els instruments per portar-los a terme". "Si el problema és d'objecció de consciència", han raonat, "aquest és un dret que té el personal sanitari a títol individual, però que no pot assumir com a propi tota una institució pública com Althaia".
Per tot plegat, L'Aldarull LGBTI+ i Acció Lila han anunciat que realitzaran assemblees i convocaran mobilitzacions i accions de carrer properament "sense anunci previ ni sense demanar permís" per a que les persones transgènere i les dones que vulguin avortar tinguin garantits els seus drets des de la proximitat.
L'Aldarull i Acció Lila reivindiquen una unitat transgènere i una d'avortament quirúrgic a Manresa
Anuncien que realitzaran assemblees i convocaran mobilitzacions i accions de carrer properament "sense anunci previ ni sense demanar permís" per garantir aquests drets
Ara a portada
-
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 19 de febrer de 2020 a les 14:19
Actualitzat el 19 de febrer de 2020 a les 14:28
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de mobilitat a la C-55 nord els propers dilluns i dimarts
-
Societat La cruïlla de l'avinguda dels Dolors i els carrers Amadeu Vives i Estanislau Casas estrenarà semàfors
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana