Fa dos anys es va estrenar el servei d'allotjament urgent per a persones maltractades, un llit d'urgència que inicialment es va situar a la residència de Sant Joan de Vilatorrada i posteriorment s'ha traslladat a la de Castellgalí. Es tracta d'un recurs, pioner a la Catalunya central, que permet donar acolliment urgent de màxim 96 hores a les persones grans maltractades en situació de risc immediat de qualsevol municipi del Bages -excepte Manresa, que té el seu circuit propi-.
Durant els dos primers anys de funcionament s'han atès 4 casos (provinents de Castellgalí, Súria, Artés i Avinyó): 3 homes i 1 dona amb edats entre els 62 i els 92 anys que van ser derivats a aquest servei o bé per motiu de negligència familiar o del cuidador o bé per situació d'alt risc social i incapacitat de viure sol.
Aquest recurs el poden activar els serveis socials municipals dels 34 municipis de l'Àrea bàsica de serveis socials de la comarca, el cos de Mossos d'Esquadra, els jutjats i l'àrea de serveis socials d'atenció primària del Consell Comarcal.
Un servei pioner
Fins a la creació d'aquest allotjament d'urgència, al Bages no existia un recurs establert amb un circuit d'accés clar per ser utilitzat per part de treballadors/ores socials dels serveis socials municipals, cossos de seguretat i jutjats quan es detectava un cas de persona gran maltractada. Per tant, es tractava d'un servei molt necessari per millorar la intervenció professional quan es detecta aquest tipus de casos on la víctima no té suport extern ni familiar ni de la xarxa social i necessita atenció residencial.
Des dels recursos i institucions implicades en l'atenció bàsica a aquestes persones en situació d'extrema vulnerabilitat s'ha demanat reiteradament a la Generalitat, com a responsable de l'accés a l'àmbit residencial, que reguli i prioritzi l'entrada a les places residencials dels casos que així necessitin.
L'allotjament urgent per a gent gran maltractada fa 2 anys
Durant el 2011 i 2012 s'han atès un total de 4 casos
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 28 de setembre de 2012 a les 15:58
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de trànsit en un tram del passeig del Riu, dissabte i diumenge
-
Societat Talls de trànsit puntuals al carrer Camp i Fabrés, la nit de diumenge a dilluns
-
Societat El Centre Residencial La Llum celebra 23 anys amb una setmana d'activitats lúdiques i comunitàries
-
Societat Endesa modernitza la xarxa elèctrica de Sant Feliu Sasserra
-
Societat El Meteocat confirma un esclafit al Bages
-
Societat Els 8 refugis climàtics de Manresa per superar la calor