Fa dos anys es va estrenar el servei d'allotjament urgent per a persones maltractades, un llit d'urgència que inicialment es va situar a la residència de Sant Joan de Vilatorrada i posteriorment s'ha traslladat a la de Castellgalí. Es tracta d'un recurs, pioner a la Catalunya central, que permet donar acolliment urgent de màxim 96 hores a les persones grans maltractades en situació de risc immediat de qualsevol municipi del Bages -excepte Manresa, que té el seu circuit propi-.
Durant els dos primers anys de funcionament s'han atès 4 casos (provinents de Castellgalí, Súria, Artés i Avinyó): 3 homes i 1 dona amb edats entre els 62 i els 92 anys que van ser derivats a aquest servei o bé per motiu de negligència familiar o del cuidador o bé per situació d'alt risc social i incapacitat de viure sol.
Aquest recurs el poden activar els serveis socials municipals dels 34 municipis de l'Àrea bàsica de serveis socials de la comarca, el cos de Mossos d'Esquadra, els jutjats i l'àrea de serveis socials d'atenció primària del Consell Comarcal.
Un servei pioner
Fins a la creació d'aquest allotjament d'urgència, al Bages no existia un recurs establert amb un circuit d'accés clar per ser utilitzat per part de treballadors/ores socials dels serveis socials municipals, cossos de seguretat i jutjats quan es detectava un cas de persona gran maltractada. Per tant, es tractava d'un servei molt necessari per millorar la intervenció professional quan es detecta aquest tipus de casos on la víctima no té suport extern ni familiar ni de la xarxa social i necessita atenció residencial.
Des dels recursos i institucions implicades en l'atenció bàsica a aquestes persones en situació d'extrema vulnerabilitat s'ha demanat reiteradament a la Generalitat, com a responsable de l'accés a l'àmbit residencial, que reguli i prioritzi l'entrada a les places residencials dels casos que així necessitin.
L'allotjament urgent per a gent gran maltractada fa 2 anys
Societat
Durant el 2011 i 2012 s'han atès un total de 4 casos
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
28 de setembre de 2012 a
les 15:58
Et pot interessar
-
Societat
Slow Food cuinarà aliments recuperats en un sopar solidari a la sala gòtica de Santa Clara
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
