
Laporta i Puigcercós aquest divendres a Santa Maria d´Oló. Júlia Pérez
El president del F.C. Barcelona, Joan Laporta, i el president d'Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Puigcercós, han coincidit el vespre d'aquest divendres en l'acte de presentació en societat de la renovada penya barcelonista de Santa Maria d'Oló. Davant d'un poble que s'ha bolcat completament a l'esdeveniment, tot han estat elogis entre Laporta i Puigcercós. El president del Barça s'ha referit a Puigcercós com "un amic" i el dirigent d'ERC ha destacat la catalanitat de Laporta. En l'acte de la penya hi han estat presents els trofeus que el Barça es va emportar la temporada passada, una de les millors de la seva història. La presència de Laporta ha estat possible gràcies a Puigcercós.
En declaracions a l'ACN, Puigcercós ha explicat que com a "barcelonista" ha viscut a Santa Maria d'Oló alguns dels moments més esplendorosos del Barça de la passada temporada. "Al bar del poble vaig veure el 2 a 6 contra el Reial Madrid" ha explicat. Quan les persones que volien "refundar" la penya barcelonista del municipi van recórrer a ell per tal d'aconseguir portar a "algú destacat", Puigcercós els va dir en to irònic "jo puc portar a un tal Laporta".
El líder d'ERC no ha volgut entrar a valorar invitacions com les que ha fet en diverses ocasions l'exconseller de Governació, Joan Carretero a Laporta per tal que aquest s'adhereixi a Reagrupament. Tal com va fer el passat 14 de setembre, Puigcercós ha lloat la tasca del president del Futbol Club Barcelona. "Hem tingut una relació molt estreta" ha explicat. Un recolzament que va començar quan Joan Laporta va presentar la seva candidatura per presidir el Barça. "Laporta és un patrimoni molt important per a Catalunya" ha constatat Joan Puigcercós, qui ha destacat el "compromís cívic" del dirigent Barcelonista.
Per la seva part, el president del Barça ha volgut evitar parlar de qüestions polítiques. "Aquí, crec que no és el moment" ha assenyalat. Sí que ha dit, però, sentir un "respecte absolut" per tots els politics "que governen el país i els que intenten governar-lo". Un respecte que fa extensiu a Joan Carretero, del qual, Laporta ha dit tenir "molt bones referències".
"Com a president del Barça ja em vaig manifestar políticament per la Diada" ha recordat Laporta "aquest posicionament ja l'he donat ja per fet i ara convé centrar-me a totes les qüestions que fan referència al Barça" ha conclòs.
