L'Arxiu municipal de Sant Fruitós de Bages ha ampliat aquesta setmana el seu fons patrimonial gràcies a la donació de diversa documentació històrica i un comodat en mans de la veïna del municipi Anna Vilanova Sagués.
L'Ajuntament i Vilanova han signat aquest dimarts la donació de diversa documentació i monografies, d'entre els segles XVI i XIX, que conforma el fons patrimonial de la família Canals i on es pot conèixer la història de la parròquia de Sant Iscle.
Per altra banda s'ha signat també la cessió en comodat d'una monografia, datada del 1638, que és un original de l'obra Constitutions y altres drets de Cathalunya compilats en virtut del cap de la Cort XXIII de las corts per la S.C. y reyal maiestat del rey don Philip nostre senyor celebrades en al vila de Montso. Editat en coberta de pergamí, la peça presenta un bon estat de conservació.
La incorporació a l'Arxiu municipal d'aquesta documentació històrica, permetrà que se'n puguin assegurar les condicions òptimes de conservació i garantir-ne la seva difusió i accés al públic.
L'Arxiu de Sant Fruitós rep en donació un fons patrimonial i un comodat d'una monografia d'alt valor històric
Els documents han estat donats per Anna Vilanova Sagués
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de maig de 2023 a
les 19:43
Actualitzat el
13 de maig de 2023 a les
19:50
Et pot interessar
-
Societat
L'ICS Catalunya Central reforça la formació pràctica dels estudiants de Medicina de la UVic-UCC
-
Societat
Sant Fruitós obre inscripcions per al bus de Setmana Santa cap a Alcalá del Valle
-
Societat
Núria Montserrat visita UManresa i coneix els seus projectes assistencials, educatius i socials
-
Societat
Ban de l'alcalde per garantir la seguretat al Carnestoltes Infantil de Manresa
-
Societat
Els vins experimentals de la Torre Lluvià obren el primer tast de l'any al Bages
-
Societat
Talls de trànsit al Centre Històric pels Jardins de Llum
