La Gerència de l'ICS a la Catalunya Central ha rebut aquest dimarts els nous residents de medicina i infermeria familiar i comunitària, que s'incorporen a partir d'aquest dimecres, 1 de juny, als equips d'atenció primària de l'Institut Català de la Salut a l'Anoia, el Bages, Berguedà, Moianès i a Osona.
Del total de nous residents que s'incorporen aquest any, 12 ho fan a infermeria, 4 per cada servei d'atenció primària (Anoia, Bages-Berguedà i Osona); i 4 a medicina, 3 al Bages- Berguedà i 1 a Osona.
Pau Roca Montero és un dels metges de família que s'han incorporat aquest dimarts formalment a la Unitat Docent Multiprofessional de la Catalunya Central. És de Sant Cugat del Vallès i tenia clar que volia fer la residència en un entorn rural: "Jo concebo que la medicina és poder conèixer el pacient i seguir-lo al llarg de la vida i això només es pot fer des de l'atenció primària. Tot i els inputs negatius que he rebut, jo crec en la sanitat pública i en l'atenció primària per la relació propera entre metge i pacient i he triat la Catalunya Central perquè buscava un entorn més tranquil".
Per altra banda, Amparo González és gallega i ha decidit traslladar-se a Berga a fer la seva residència d'infermeria: "M'agrada més el món rural i Berga reuneix tots els requisits que em motiven a venir-hi a viure i a treballar. A més, que sigui el primer any que reben les residents d'infermeria també és una motivació extra".
Es preveu que, en els propers mesos, s'incorporaran més professionals de medicina familiar i comunitària per cobrir les places que han quedat vacants.
L'atenció primària de Catalunya Central incorpora els nous residents de medicina i infermeria
Societat
Del totals, 12 són d’infermeria i 4 de medicina, dels quals 4 i 3, respectivament, seran a l'àrea del Bages-Berguedà
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Festival Clam alça la veu contra els discursos d'odi i l'ascens de l'extrema dreta Pere Fontanals
-
Societat Vaga a l'institut del Pont de Vilomara: els alumnes es planten per la cancel·lació de sortides Pere Fontanals
-
Successos Els Mossos detenen dos homes per un robatori amb força en una empresa de Santpedor Pere Fontanals
-
-
Societat Un treball de Josep Huguet recupera la deportació franquista de la seva família el 1938 Pere Fontanals
Publicat el
31 de maig de 2022 a
les 21:55
Actualitzat el
31 de maig de 2022 a les
22:36
Et pot interessar
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada obre les votacions dels pressupostos participatius 2026
-
Societat
Sant Fruitós revalida les tres Flors d'Honor que distingeixen el municipi des de 2019
-
Societat
La caserna de la Guàrdia Civil de Sant Vicenç de Castellet tindrà onze habitatges socials
-
Societat
Sant Fruitós de Bages inverteix 744.155 euros per tenir un enllumenat públic 100% LED
-
Societat
Una fideuà popular ha tancat la Setmana de la Gent Gran de Castellbell i el Vilar
-
Societat
Sant Fruitós vacunarà contra la grip i la covid a Torroella de Baix i la Rosaleda dijous
