La Gerència de l'ICS a la Catalunya Central ha rebut aquest dimarts els nous residents de medicina i infermeria familiar i comunitària, que s'incorporen a partir d'aquest dimecres, 1 de juny, als equips d'atenció primària de l'Institut Català de la Salut a l'Anoia, el Bages, Berguedà, Moianès i a Osona.
Del total de nous residents que s'incorporen aquest any, 12 ho fan a infermeria, 4 per cada servei d'atenció primària (Anoia, Bages-Berguedà i Osona); i 4 a medicina, 3 al Bages- Berguedà i 1 a Osona.
Pau Roca Montero és un dels metges de família que s'han incorporat aquest dimarts formalment a la Unitat Docent Multiprofessional de la Catalunya Central. És de Sant Cugat del Vallès i tenia clar que volia fer la residència en un entorn rural: "Jo concebo que la medicina és poder conèixer el pacient i seguir-lo al llarg de la vida i això només es pot fer des de l'atenció primària. Tot i els inputs negatius que he rebut, jo crec en la sanitat pública i en l'atenció primària per la relació propera entre metge i pacient i he triat la Catalunya Central perquè buscava un entorn més tranquil".
Per altra banda, Amparo González és gallega i ha decidit traslladar-se a Berga a fer la seva residència d'infermeria: "M'agrada més el món rural i Berga reuneix tots els requisits que em motiven a venir-hi a viure i a treballar. A més, que sigui el primer any que reben les residents d'infermeria també és una motivació extra".
Es preveu que, en els propers mesos, s'incorporaran més professionals de medicina familiar i comunitària per cobrir les places que han quedat vacants.
L'atenció primària de Catalunya Central incorpora els nous residents de medicina i infermeria
Societat
Del totals, 12 són d’infermeria i 4 de medicina, dels quals 4 i 3, respectivament, seran a l'àrea del Bages-Berguedà
ARA A PORTADA
-
Societat Els Mossos frustren dues vegades l'intent dels mestres de tallar la C-55 a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Més de 29.000 alumnes del Bages i el Moianès tornaran dimarts a les aules en un inici amb vaga Pere Fontanals
-
Societat Els sindicats d'educació acusen direccions de la Catalunya Central d'anul·lar acords de claustre Pere Fontanals
-
Societat Manresa destina més de 321.000 euros aquest estiu a millorar les escoles públiques Pere Fontanals
-
Societat Manresa amplia l'oferta d'extraescolars municipals amb noves activitats per al curs 2026-2027 Pere Fontanals
Publicat el
31 de maig de 2022 a
les 21:55
Actualitzat el
31 de maig de 2022 a les
22:36
Et pot interessar
-
Societat
Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana?
-
Societat
Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència
-
Societat
Manresa tallarà el carrer Gaudí per renovar el paviment durant cinc dies
-
Societat
La Clínica Odontològica Universitària de Manresa incorpora 46 estudiants de quart curs
-
Societat
Castellbell i el Vilar estrena el local social de la Vall de Montserrat
-
Societat
L'Assemblea Educativa del Bages crida a la vaga: «Sense recursos no es pot començar amb normalitat»
