[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Cd4GDnsZezE[/youtube]
L'Audiència Provincial de Barcelona ha donat la raó a la defensa dels lesionats per l'actuació de la Guàrdia Civil a l'institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada pel referèndum de l'1-O, i obliga la titular del Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa a imputar dos caporals i un agent més per les agressions amb la defensa que van proferir contra els veïns que es trobaven al centre, segons la interlocutòria a què ha tingut accés NacióManresa.
D'aquesta manera, l'actuació de la Guàrdia Civil a l'institut Quercus per l'1-O ja ha generat la imputació del tinent que comandava l'operatiu i tres agents més que els lesionats van identificar a través de les imatges de vídeo. La jutgessa de Manresa havia rebutjat la demanda de l'advocat dels lesionats, David Casellas, però ara haurà de rectificar.
L'escrit de l'Audiència Provincial assenyala que en els vídeos s'observa "l'ús excessiu de les porres o defenses colpejant a ciutadans sense que hi hagués agressió física prèvia". També addueix que l'actuació dels guàrdies civils va tenir lloc "sense avís o requeriment previ, i sense intentar apartar-los de davant de la porta, ja fos agafant-los o arrossegant-los" i que "de forma sorpresiva els van colpejar amb les porres de manera que van aconseguir que sortissin d'allà per no seguir sent colpejats i lesionats".
L'Audiència conclou que "no era necessari l'ús de les porres per aconseguir l'objectiu d'accedir al punt de votació", i que s'hagués aconseguit el mateix efecte, "potser requerint més temps, arrossegant-los o agafant-los".
A més a més, la interlocutòria també obliga al Juntjat d'Instrucció número 2 de Manresa a citar com a testimonis un tinent, un capità i un sergent de la Guàrdia Civil que també van ser presents durant l'operatiu.
L'Audiència Provincial imputa tres guàrdies civil més per l'1-O al Quercus de Sant Joan
Societat
D'aquesta manera dona la raó a la defensa dels veïns lesionats i obliga el Jutjat d'Instrucció 2 de Manresa a ampliar l'acusació que fins ara afectava només el tinent que comandava l'operatiu
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
17 de juny de 2019 a
les 17:16
Actualitzat el
17 de juny de 2019 a les
19:31
Et pot interessar
-
Societat La pluja talla l'RL4 de Rodalies entre Calaf i Manresa
-
Societat
Adeu a l'antic club «Las Palomas» de Manresa que està en ruïnes
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
-
Societat
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
