[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UQ16u32Dkx0[/youtube]
L'Escola Diocesana de Navàs (EDN) ha decidit implicar-se activament en la cursa ciutadana de confegir material protector perquè el personal sanitari (i el que treballa en el sector de les cures i serveis) pugui seguir atenent tots aquells pacients amb coronavirus sense risc de ser contagiat. En aquest sentit, i aprofitant que el centre compta amb dues impressores 3D (que fan servir els alumnes de robòtica), els professors Jordi Sibila i Pep Colilles han decidit endur-se-les a casa i fabricar viseres protectores per repartir als hospitals o residències on facin falta. Tal com l'EDN ha explicat, serà l'Ajuntament de Navàs el que s'encarregarà d'esbrinar en quins llocs urgeix més el material en qüestió.
Aquesta iniciativa solidària ha permès, al centre bagenc, teixir complicitats amb la comunitat maker, formada per professionals de la salut, la ciència, del disseny i de l'enginyeria que, amb la voluntat de donar un cop de mà al personal sanitari davant la crisi del COVID-19, s'han posat a produir, mitjançant impressores 3D, el material indispensables per evitar el contagi i la propagació del virus. Entre aquest material s'hi troben, per exemple, les viseres protectores, però també mascaretes i protectors oculars o obridors de portes.
L'EDN utilitza les impressores 3D del centre per fabricar viseres protectores per al personal sanitari
La iniciativa, impulsada pels professors Pep Colilles i Marc Sibila, pretén contribuir en el subministrament de material per a professionals del sector salut i cures i serveis
ARA A PORTADA
-
Unes 300 persones es concentren a Sant Joan de Vilatorrada contra l'agressió a un menor Pere Fontanals
-
Cops de colze de l'extrema dreta per capitalitzar la indignació per l'agressió de Sant Joan Pere Fontanals
-
Un alumne de 3r d'ESO de Sant Fruitós, presumpte autor de l'agressió a un menor a Sant Joan de Vilatorrada Pere Fontanals
-
-
Junts i Avenç volen forçar el govern de Manresa a posicionar-se sobre el futur pavelló Pere Fontanals
Publicat el
25 de març de 2020 a
les 10:27
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pel Dia Mundial del Parkinson
-
Societat
L'Assemblea de Centres del Bages acusa el Govern de «propaganda» en l'àmbit educatiu
-
Societat
Gemma Garrigosa presenta a Manresa el seu llibre sobre salut i transformació personal
-
Societat
Sant Vicenç prepara el segon Mercat Origen Montserrat
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
La veu gitana ressona a l'Ajuntament de Manresa en el 8 d'abril
