El dimecres 9 de desembre (19.30 h), Òmnium Bages-Moianès lliurarà el 38è premi Bages de Cultura a l'enòleg manresà Joan Soler i Playà, en un acte organitzat conjuntament amb l'Ajuntament de Manresa, a l'Espai Plana Plana de l'Om. Glossarà la figura del premiat Daniel Tubau Camprubí, guarda de riu i amic personal del guardonat. Per assistir-hi, cal reservar prèviament les invitacions a: www.kursaal.cat, tot i que estan gairebé exhaurides, i l'acte serà retransmès en streaming, pel canal d'Instagram d'Òmnium Bages-Moianès.
D'altra banda, els renovats premis Lacetània de les Arts i la Cultura es lliuraran al teatre Conservatori, de Manresa, el dimarts 15 de desembre (20 h). La gala tornarà a donar protagonisme a les arts escèniques i serà una cerimònia àgil i emotiva. Presentada per l'actriu Mireia Cirera, tindrà el Màgic Pol com a copresentador. Junts ompliran de màgia i humor el lliurament dels premis d'aquest any. La música en directe anirà a càrrec del Biel Roca Trio. Per assistir-hi, cal reservar prèviament les invitacions a: www.kursaal.cat.
Dilluns, 14 de desembre, 19 h, a l'Espai Plana de l'Om, es farà la presentació del Premi Pare Ignasi Puig i Simon 2017. Glòria Ballús Casòliva, doctora en Musicologia, presentarà el seu treball, guanyador del Premi Pare Ignasi Puig i Simon 2017: La música de l'entorn de Sant Ignasi de Loiola i de la Companyia de Jesús a la ciutat de Manresa (cal reserva prèvia a la pàgina web: www.kursaal.cat).
Finalment, la lectura dramatitzada de La col·lecció, l'obra guanyadora del Premi El Galliner de Textos Teatrals 2019, es farà el diumenge 24 de gener, a les 12 h a la Sala Petita del Teatre Kursaal de Manresa. Interpretada per Judit Aguilera, Teti Canal, Guillem Cirera i Albert Ruiz, amb la participació d'alumnes de l'Aula de Teatre del Kursaal i direcció: Sílvia Sanfeliu. Autor: Xavier Gonzàlez Costa. Entrada gratuïta. Caldrà recollir les invitacions a les taquilles del Teatre Kursaal o a www.kursaal.cat.
L'enòleg Joan Soler rebrà el Premi Bages de Cultura aquest dimecres
Societat
La resta d'activitats continuaran amb la presentació del treball de Glòria Ballús i la gala dels Premis Lacetània de les Arts i la Cultura
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
07 de desembre de 2020 a
les 17:11
Actualitzat el
07 de desembre de 2020 a les
17:15
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
