Les AMPA barcelonines es troben dissabte a Manresa

Les beques menjador denegades a les escoles del territori i les repercussions de la LOMCE seran dos dels temes que es posaran a debat

Publicat el 23 de gener de 2014 a les 20:06
El proper dissabte, 25 de gener, la FaPaC fa una crida a les AMPA de les comarques de Barcelona a participar en l'Assemblea Territorial que enguany se celebra a l'IES Lacetània (Av. de les Bases de Manresa 51-59) de Manresa, a partir de les 10 del matí.
 
L'Assemblea és una trobada anual oberta a la participació perquè totes les AMPA i famílies posin en comú tot allò que les interessa i preocupa. Serà una oportunitat perquè els pares i mares del territori puguin intercanviar opinions sobre l'actualitat educativa, així com compartir els seus projectes i problemàtiques. Les famílies debatran especialment sobre com estan afectant les beques menjador denegades en les escoles del territori i, d'altra banda, sobre els efectes negatius de la LOMCE que entrarà en vigor el curs vinent.
 
A més, durant l'Assemblea les AMPA assistents consensuaran propostes i línies de treball l per incidir en temes educatius. Aquest és un aspecte clau ja que es recolliran les seves propostes per tenir-les en compte en l'Assemblea General que la FaPaC celebrarà el mes d'abril.
 
  • A les 10:00 h, la presidenta territorial de FaPaC, Tere Boada, i la regidora de Salut de l'Ajuntament de Manresa, Mercè Rosich, donaran la benvinguda als assistents. Seguidament, començarà l'Assemblea Territorial durant la qual es farà la renovació de càrrecs i es dissenyarà el Pla d'Actuació per aquest any.
  • A les 12:00 h, tindrà lloc la conferència "La Llei de Millora de la Calamitat Educativa, LOMCE. Un despropòsit", a càrrec de Francesc Imbernón, catedràtic de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. S'analitzarà la implicació que tindrà la "llei Wert" per al futur dels escolars. Es farà un taller per saber com fer un projecte, per aprendre què s'ha de tenir en compte per elaborar un projecte d'AMPA. Hi haurà una sessió informativa de protecció de dades per saber com s'han de gestionar les dades dels socis de l'AMPA i complir la normativa.
  • A les 16:00 h, Com a cloenda de l'Assemblea, es farà una Tabalada festiva pels carrers de Manresa oberta a la participació de tothom amb l'objectiu que es visualitzi la lluita que porten a terme les famílies per l'educació pública de qualitat i rebutjar les retallades.