Les classes presencials a les escoles no tornaran fins al setembre, però les escoles podrien obrir per acollir menors de sis anys en cas que els pares hagin d'anar a treballar. El govern espanyol ha desgranat aquest dimarts el pla de desconfinament, que tindrà quatre fases i durarà entre sis i vuit setmanes, fins que Espanya arribi a la "nova normalitat". En clau educativa, Pedro Sánchez ha anunciat que l'activitat docent no es reprendrà durant l'estiu, però ha obert la porta a "reforçar" activitats que afavoreixin la conciliació laboral i familiar.
Perquè això passi, però, caldrà arribar a la fase 2, la fase intermèdia. En aquesta fase es permetrà l'obertura de cinemes, teatres i auditoris, amb limitacions d'un terç de l'aforament, i també es podran celebrar actes culturals de menys de 50 persones i, si és a l'aire lliure, de menys de 400 persones però assegudes. Els locals de culte també hauran de limitar el seu aforament, en aquest cas, al 50%. Estaran autoritzades també les visites a exposicions i conferències.
En aquesta fase es podran podran obrir centres educatius sota unes estrictes mesures de seguretat. Com ha detallat Sánchez, la intenció del govern espanyol és facilitar la conciliació dels pares, que poden trobar-se en la situació d'haver d'anar a treballar en la fase de transició. És per això que es permetrà que "en casos excepcional", els nens puguin anar a un centre escolar durant unes hores al dia. La mesura encara s'haurà de detallar més en els pròxims dies.
En qualsevol cas, la competència sobre educació és de la Generalitat. Els centres escolars van tancar el 13 de març i el Departament d'Educació té clar que els nens no tornaran a classe fins al setembre que ve, si així ho permeten les dades epidemiològiques. El conseller Bargalló ja va apuntar què podrien fer les escoles durant l'estiu, després de la finalització del curs de forma telemàtica al juny. Es reforçaran casals d'estiu i s'ampliaran les beques.
[noticiadiari]2/200558[/noticiadiari]
Bargalló preveu que durant l'estiu s'organitzin activitats de reforç de "formes diverses", compaginades amb activitats lúdiques i sense activitat lectiva. És una proposta que veu amb bons ulls la comunitat educativa. La intenció del Departament d'Educació és que les escoles tinguin possibilitat d'obrir les aules per fer tasques d'acompanyament social, emocional i de dol a l'alumnat.
[noticiadiari]2/199532[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Les classes a les escoles no es reprendran fins al setembre
Societat
El govern espanyol anuncia que es podran obrir centres educatius en les pròximes setmanes per facilitar la conciliació laboral; la Generalitat ja havia advertit que el curs acabaria aquest juny
ARA A PORTADA
-
Societat L'insomni creix un 43% a la Catalunya Central en set anys i ja afecta l'11% dels adults Pere Fontanals
-
Economia La Nit de la Recerca de Manresa mostra xifres rècord en inversió en innovació Pere Fontanals
-
Societat Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local Pere Fontanals
-
Política El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano Pere Fontanals
-
Publicat el
28 d’abril de 2020 a
les 23:14
Et pot interessar
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
-
Societat
Monistrol estrena el parc de la Batanera i completa la renovació de quatre parcs infantils
-
Societat
Sant Fruitós de Bages estrena nous jocs i paviments tous en diversos parcs infantils
-
Societat
L'Escola Paidos celebra els 55 anys amb una jornada per reconnectar amb la natura
-
Societat
Súria programa un cicle d'activitats sobre reciclatge, natura i energia renovable
-
Societat
L'Església Ortodoxa d'Ucraïna atorga la seva medalla d'honor a Sor Lucía Caram
