L'Ajuntament de Súria ha distribuït 2.700 exemplars del nou calendari de la Closcaneta entre les llars i les escoles de la vila. Enguany, el calendari està dedicat a les espècies autòctones, sovint amenaçades per la pressió humana i el resultat de les seves activitats.
La Closcaneta és el símbol de les iniciatives ciutadanes sobre medi ambient als ajuntaments de Súria, Sant Joan de Vilatorrada, Callús i Castellnou de Bages. El lema del calendari d'enguany és "El medi, de tothom i per a tothom!", remarcant la necessitat de respectar l'entorn per protegir la biodiversitat i l'ecosistema.
Als fulls del calendari, la Closcaneta ofereix descripcions de les següents espècies: el bernat pescaire, la llúdriga, l'ànec collverd, el cabirol, la tortuga mediterrània, la granota reineta, la libèl·lula, el ratpenat, la nàiada, l'eriçó, el cranc de riu i l'esquirol.
El calendari de la Closcaneta es distribueix als quatre municipis esmentats, amb un tiratge total de 8.700 exemplars. La seva publicació ha comptat amb la col·laboració de la Mancomunitat Intermunicipal del Cardener i la Diputació de Barcelona.
Les espècies autòctones, en el nou calendari de la Closcaneta
L'Ajuntament de Súria ha distribuït 2.700 calendaris
ARA A PORTADA
-
Manresa proposa un Pla de Barris «de màxims» per invertir 25 milions al Centre Històric Pere Fontanals
-
Alarma per un home armat a Manresa, que ha acabat sent un policia fent una detenció per estrangeria Pere Fontanals
-
-
Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom Pere Fontanals
-
Publicat el 05 de gener de 2012 a les 15:41
Et pot interessar
-
Societat La prevenció centrarà el 7è Congrés sobre Alteracions de Conducta organitzat per Ampans i Althaia
-
Societat Manresa il·luminarà de lila l'Ajuntament per commemorar el Dia de la Mort Perinatal
-
Societat L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
-
Societat Educació analitza amb l'Ajuntament de Sant Fruitós les necessitats dels centres educatius locals
-
Societat Sant Fruitós de Bages digitalitza els padrons d'habitants per preservar-los i facilitar-ne la consulta
-
Societat Cinc bagencs demostraran que la jubilació pot ser un nou començament amb Projectes +65