Les llars d'infants ofereixen un petit concert al Conservatori

Uns 140 alumnes hi participen, en el marc d'una col·laboració entre el Conservatori i les llars d'infants municipals

Publicat el 09 d’abril de 2010 a les 15:49

El concert al Conservatori. Ajuntament Manresa

Uns 140 alumnes de les cinc llars d'infants municipals –El Solet, La Lluna, L'Estel, Petit príncep i La Llum– han ofert aquesta setmana un petit concert a l'Auditori del Conservatori Municipal de Música. Els alumnes de l'Estel i El Solet van fer-ho ahir dijous i, els de La Lluna, Petit príncep i La Llum, avui divendres. Aquesta activitat, que s'ha portat a terme per segon any consecutiu, ha estat la cloenda de la col·laboració entre el Conservatori i les llars d'infants municipals d'aquest curs. Al concert hi ha assistit pares, mares i altres familiars dels alumnes. A més, en la sessió d'aquest divendres també hi han estat presents Josep Camprubí, alcalde de Manresa, i Sònia Díaz, regidora d'Educació.

Aquest curs escolar el Conservatori Municipal de Música de Manresa ha tornat a oferir la seva col·laboració a les llars d'infants municipals per organitzar una activitat musical amb els infants de 2 a 3 anys d'aquests centres educatius. El curs passat, aquesta activitat es va portar a terme a quatre llars d'infants: El Solet, La Lluna, L'Estel i el Petit príncep. Enguany se n'hi ha afegit una altra, la Llum, que va obrir portes el passat mes de setembre.

Aprofitant els coneixements i la formació del professorat del Conservatori, s'ha volgut donar un suport a les llars d'infants amb nous recursos educatius per treballar la sensibilització musical amb la petita infància. Per dissenyar i planificar l'activitat es va constituir una comissió de treball integrada per educadores de les llars d'infants El Solet, La Lluna, L'Estel, Petit príncep i La Llum, el director i professorat del Conservatori, i la tècnica d'Educació de l'Ajuntament responsable dels centres municipals.

Els objectius de la iniciativa són els següents:
  • Despertar el gust per la música als infants.
  • Introduir-los en un ric entorn musical, mitjançant la veu, l'escolta i els instruments.
  • Donar a conèixer als infants un instrument musical concret.
  • Potenciar i desenvolupar les seves capacitats cognitives, psicomotrius i afectives, mitjançant l'exploració, manipulació, experimentació i interpretació i amb un repertori de cançons.
  • Ser capaços de seguir el fil conductor de l'activitat programada.
  • Fer participar els infants d'escoles diferents en una activitat comuna amb un final conjunt.
  • Construir cada infant un instrument musical
  • Mostrar a les famílies el resultat del treball realitzat.
  • Donar a conèixer, a infants i famílies, l'Escola de Música i Conservatori de Manresa i l'auditori de què disposa. 
  • Establir vincles de col·laboració entre centres educatius de titularitat municipal
A partir de tres cançons escollides per les educadores de les llars d'infants –Tipi tipi tap, Cargol treu banya i Sol solet–, el Conservatori va preparar un arranjament musical i un conte que servís com a fil conductor, que és el que s'ha representat en les dues sessions. Els nens i nenes han estat acompanyats per un piano, una trompeta, un violoncel i una viola. Al final, els infants han fet sonar un instrument senzill que havien fabricat a la mateixa escola.

Els cinc centres educatius han treballat les tres cançons durant els mesos de març i abril. A banda, fa uns dies professors del Conservatori van visitar les llars d'infants per presentar un instrument als nens i nenes, i assajar junts les cançons.