Les firmes manresanes Killing Weekend i Miriam Ponsa exhibiran les seves noves col·leccions aquest dimarts, 5 de febrer, al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona, en el marc de la vint-i-tresena edició de la 080 Barcelona Fashion, la fira de moda més important de Catalunya creada l'any 2008 amb la voluntat de promocionar i donar visibilitat als dissenyadors independents a nivell nacional.
Alba i Xavier Martínez, els alma mater de Killing Weekend, serà la segona vegada que presenten els seus dissenys en aquest certamen. El primer cop que ho van fer va ser el mes de juny passat, exposant Orígens, una col·lecció que pretenia donar a conèixer la seva trajectòria vital des que van decidir marxar de Manresa per canviar d'aires fins que hi van tornar amb les energies renovades i amb un projecte engrescador entre mans.
La que exhibiran aquest dimarts [a les onze del matí] porta per nom Zero Year i, sense perdre el fil d'Orígens, el que vol transmetre és "com vivim i afrontem, un cop creada la marca, les adversitats que comporta arribar fins a un objectiu concret", assenyalen els dos dissenyadors, tot definint el seu projecte com "una carrera de fons amb centenars d'obstacles".
Així, la proposta dels joves bagencs té com a eix central les línies geomètriques i estructurals, "que s'uneixen per crear peces de roba oversize que no tenen ni talla ni sexe". En els dissenys també s'hi barregen tècniques tradicionals -com la fabricació de punt- amb teixits tècnics, malles ajustades i, fins i tot, impressions en 3D. "Es tracta d'una combinació atrevida, en la qual hi potenciem estampats fluor d'estètica degradada que ens trasllada al Berlín més underground", revelen.
La desfilada que oferiran al Recinte Modernista de Sant Pau comptarà amb la col·laboració de la marca de calçat Muroexe, així com també amb la música produïda pel DJ Aleix Blck i l'actuació en directe del guitarrista manresà Jordi Martínez.
El llegat de Kurmanjan Datka, la font d'inspiració de la nova entrega de Ponsa
Sota el títol Ruta de la Seda, la col·lecció que Miriam Ponsa presentarà dimarts [a dos quarts de sis de la tarda] s'inspira "en el llegat de Kurmanjan Datka, la màxima expressió de la fortalesa i determinació de les dones kirguís", explica. Datka, coneguda, també, amb el nom de La Reina del Sud, va governar la regió d'Alai (al Kirguizistan) quan aquesta va ser annexada per l'Imperi Rus, l'any 1876. Actualment encara se la venera per la diplomàcia que va tenir per salvar la seva nació de la destrucció completa quan els russos la van envair.
La Ruta de la Seda de Ponsa viatja, doncs, al segle XIX, i s'inspira, també, en aquest camí que originàriament feien caravanes de camells, que partia de la Xina i arribava fins a Europa. El patronatge de la col·lecció "parteix de peces antigues de famílies nòmades i es combina amb altres de contemporànies per plasmar aquesta dualitat", explica la dissenyadora, que afegeix que "les formes oversize i orgàniques donen pas a peces còmodes que no cenyeixen i permeten la llibertat de moviment, ja que han de servir per treballar i protegir de les inclemències del temps".
Prenent l'arquitectura de l'Àsia central com a punt de partida, Ruta de la Seda incorpora barrets i teixits pel cap i conté, també, molta cinteria i cordons, uns materials "essencials per poder treballar l'artesania, tant en teler manual com amb la tècnica de punt de mitja", manifesta Ponsa, tot exposant que "l'estampació de prisats evoca a les cúpules de l'arquitectura aràbica". Pel que fa al material dels teixits, s'hi troba la llana, el mohair, l'alpaca, el cotó, la seda, el neoprè i la pell. Els colors que hi predominen són el negre, el gris, el terrós i el caqui.
Les manresanes Killing Weekend i Miriam Ponsa desfilaran dimarts a la 080
Presentaran les col·leccions "Zero Year" i "Ruta de la Seda", respectivament
ARA A PORTADA
-
Així van trobar el cos de l'excursionista desaparegut al Rulhe: a la vista i entre roques, sense neu Pere Fontanals
-
-
-
Una nova connexió entre natura i ciutat: inaugurada l'escala del Salt de la Creu del Tort a Manresa Pere Fontanals
-
Ramon Bacardit busca el cos a cos amb Sílvia Orriols per «qui va ser primer» contra el vel islàmic Pere Fontanals
Publicat el 04 de febrer de 2019 a les 10:30
Et pot interessar
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional
-
Societat Una basílica plena de pau i emoció per acomiadar els éssers estimats
-
Societat Reflexions sobre el passat i el present de la immigració a Manresa en homenatge a Francesc Candel
-
Societat Althaia incorpora un nou sistema per evitar la caiguda de cabells durant la quimioteràpia
-
Societat Tall de trànsit parcial al camí de l'Agulla aquest divendres per treballs de millora en l'asfalt
-
Societat Sallent s'estrena amb una trobada de vehicles clàssics que reuneix més de cent aficionats