Els treballadors d'Althaia s'han concentrat de nou aquest dimarts davant de l'hospital de Sant Joan de Déu per continuar reivindicant millores laborals i salarials. Com en les últimes setmanes, els treballadors no han estat sols. Els han acompanyat la FAVM, la plataforma dels pensionistes, Acció Lila-L'Aldarull, i les treballadores de l'empresa externa de neteja a Althaia, Sodexo, que han viscut la pandèmia des de primera línia sense tenir cap incentiu.
Els treballadors reclamen recuperar les condicions econòmiques d'abans de la crisi de 2008 i les retallades, el cobrament de la paga per objectius de 2019 i dels següents anys, l'equiparació amb els treballadors de l'ICS, serologies per a tots els treballadors que hagin tingut contacte amb la Covid-19 i que sigui reconegut com a malaltia professional.
En el manifest també demanen el cobrament de les hores durant l'estat d'alarma com de "força major", o sigui, al 150% del seu valor ordinari, contractes del 100% de la jornada per als treballadors amb contracte parcial que han fet tota la jornada i, també, prejubilacions.
Durant aquestes vuit setmanes de mobilitzacions, la negociació entre comitès i empresa sembla encallada. Segons fonts sindicals i de la fundació, l'únic terreny en que s'ha avançat és en de les proves serològiques i el subministrament d'equips de protecció individual, però no en la resta. Els sindicats amenacen amb intensificar les protestes quan arribi la tardor, i l'empresa insisteix que "les millores salarials depenen de la dotació pressupostària".
"No volem propines, volem millores salarials" han reivindicat sobre la paga que ofereix el Govern.
Les reivindicacions dels treballadors d'Althaia no avancen en la negociació
Els treballadors s'han tornat a concentrar aquest dimarts davant de Sant Joan de Déu
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juny de 2020 a les 21:18
Actualitzat el 16 de juny de 2020 a les 21:28
Et pot interessar
-
Societat
Marcel·lí Antúnez Roca dirigeix una rua festiva a Moià en defensa del patrimoni natural
-
Societat
Sant Fruitós homenatja Alfred Figueras amb una ofrena floral al seu record
-
Societat
Navarcles impulsa un projecte comunitari per combatre la soledat de la gent gran
-
Societat
Manresa inicia la campanya de preinscripció escolar amb xerrades informatives a totes les zones
-
Societat
Pol Huguet demana afrontar la preinscripció escolar amb criteri, informació i menys pors
-
Societat
Continuen els treballs de substitució de rajoles en el primer tram del Passeig
