En aquest cas la ruta té un caràcter més excursionista, però és assequible per a tothom que estigui en condicions de caminar una mica. Es farà un primer tram a peu des de can Maçana i es passarà pel castell de la Guàrdia i l'església de Sant Pau Vell, el megàlit del Torrent de la Diablera i la Roca Foradada. Després, en cotxe, es visitarà Santa Cecília i s'acabarà en un punt de connexió proper a Monistrol.
[intext1]
Des de Manresa la sortida serà a les 9 del matí, a l'aparcament de terra que hi ha a prop de l'estació de la Renfe, al costat de la carretera d'Igualada, abans del pont de Sant Francesc. Els desplaçaments són el cotxe particular. El preu és de 10 euros per persona. Hi ha un plus per aparcar a can Maçana de 4 euros per cotxe, a repartir entre els ocupants de cada vehicle. La durada és de tot el matí. Es calcula ser a Manresa a 2/4 de 3 de la tarda, aproximadament. Per als qui venen de fora de Manresa el lloc de trobada serà a l'aparcament del coll de can Maçana a les 9.20 h. Cal inscripció prèvia posant-se en contacte amb jorpinero@gmail.com o 606 906 976 (Jordi Piñero).
Dades pràctiques
El tram de caminada és d'uns 3,5 km en total, i d'un grau de dificultat baix. Els que no facin l'ascensió a la Roca Foradada es podran esperar a baix uns 15 minuts. Cal anar ben calçat per caminar.[intext2]
La durada de la visita és de 5 hores i mitja aproximadament. Es calcula acabar a Monistrol entorn de 2/4 de 3 del migdia. Els que ho vulguin es poden quedar per acabar de passar el dia a Montserrat.