Eva Serrat Sanjuán, esposa de Xavier Pubill Cunill, que era l'administrador principal i gerent de Monserveis (Solubages, SL) quan Inspecció de Treball va iniciar els tràmits de sanció a l'empresa per tenir 52 treballadores en la cura de persones dependents sense alta a la Seguretat Social és des de l'11 de novembre de l'any passat nova delegada sindical de la companyia per la UGT.
L'empresa, que va ser sancionada el passat mes d'octubre amb 735.000 euros per tenir 52 treballadores sense assegurar, 30 de les quals sense ni tan sols permís de residència, no tenia tampoc representació sindical malgrat superar amb escreix les 120 treballadores. Aquest és un requisit indispensable si els propietaris de la companyia volen liquidar la societat a través d'un ERE.
Xavier Pubill Conill, que fins a març de 2019 era administrador de Solubages, SL (amb nom comercial Monserveis), va deixar les seves funcions a la companyia arran de l'obertura de l'expedient sancionador per part d'Inspecció de Treball. A partir de llavors, l'única figura legal que consta a l'administració de l'empresa és Eduard Flores, que va passar de ser administrador solidari a administrador únic.
Malgrat això, el passat mes de novembre, l'empresa, amb la complicitat de la UGT, va organitzar unes eleccions sindicals sobre una base de 37 treballadors, de manera que calia escollir tres representants. Cal tenir en compte que l'empresa, que havia declarat 15 treballadors el 2018, comptava amb un mínim (sancionat) de 52 treballadores no declarades, però tant a la seva delegació de Manresa com a la de Berga tenia més de 60 persones fent tasques de cura de persones dependents, que depenien de cada centre.
Eva Serrat, esposa del que era administrador i gerent de la companyia quan es va destapar el frau a la Seguretat Social i a les 52 treballadores, va ser elegida delegada sindical juntament amb dues persones més de la confiança dels propietaris. Totes tres per part de la UGT en un procés electoral amb nombroses irregularitats.
L'esposa de l'amo de Monserveis, nova delegada sindical per la UGT de l'empresa
Societat
Eva Serrat va sortir escollida en unes eleccions pactades entre el sindicat i l'expropietari de l'empresa sancionada per tenir 52 treballadores sense assegurar
ARA A PORTADA
-
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
Esports Laia Font afronta a Zagreb l'Europeu que obre el calendari cap al Mundial de Rotterdam Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa començarà la Lliga Endesa a Bilbao i debutarà al Nou Congost contra el Breogán Pere Fontanals
-
Societat Prop de 700 persones fan ús de les dutxes i la bugaderia socials de Manresa el 2025 Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
10 de gener de 2020 a
les 12:02
Actualitzat el
10 de gener de 2020 a les
12:25
Et pot interessar
-
Societat
La Residència Navarcles renova fins al 2030 l'acreditació com a Centre Lliure de Contencions
-
Societat
La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
