La sala de cerimònies del tanatori Mémora de Manresa s'ha omplert de gent aquest dimecres per donar l'últim adéu a Emili Martínez, que va morir dissabte passat als 77 anys mentre practicava l'escalada al Berguedà. A la cerimònia, entre altres personalitats, hi han assistit l'alcalde Marc Aloy, i els regidors Núria Masgrau i Pol Huguet.
Ha estat una cerimònia senzilla, però molt emotiva, amb presència, tant poètica com musical de Lluís Llach, i la intervenció de companys amb els que ha compartit vida, entitat o militància.
Dos companys amb els qui va fundar la secció d'escalada al Centre Excursionista de la Comarca del Bages, en Ramon Majó i en Ton Bahí, han donat el seu testimoni de gairebé seixanta anys d'amistat. També el president de l'entitat excursionista, Xavier Ferrer, ha recordat tota l'obra que va fer com a president de l'entitat i que ha perdurat en el temps, com l'organització de la Festa de la Llum de 1977, que va significat una fita en la Transició manresana.
[noticia]93011[/noticia]
En representació de la plataforma dels Pensionistes i Jubilats del Bages i de CCOO, Josep Fuentes, ha destacat el compromís, honestedat i fermesa de l'Emili Martínez, així com el seu compromís amb les idees de progrés. Finalment, la presidenta de l'AVV del Barri Antic, Anna Martínez, ha recordat com es va convertir en tresorer de l'entitat, per ajudar la nova junta.
Per acabar, el seu fill Aleix l'ha recordat llegint un pema que li va escriure quan només tenia 1 any.
L'excursionisme i associacionisme manresà ret un emotiu comiat a Emili Martínez
Companys d'escalada, del Centre Excursionista de la Comarca del Bages, de la plataforma de pensionistes i de CCOO, de l'AVV del Barri Antic i la família li han dedicat unes paraules
ARA A PORTADA
-
Manresa proposa un Pla de Barris «de màxims» per invertir 25 milions al Centre Històric Pere Fontanals
-
Alarma per un home armat a Manresa, que ha acabat sent un policia fent una detenció per estrangeria Pere Fontanals
-
-
Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom Pere Fontanals
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 16 de setembre de 2020 a les 19:58
Actualitzat el 16 de setembre de 2020 a les 20:30
Et pot interessar
-
Societat Fer-ho bé val la pena: el Consorci del Bages impulsa una campanya sobre el valor dels residus
-
Societat La prevenció centrarà el 7è Congrés sobre Alteracions de Conducta organitzat per Ampans i Althaia
-
Societat Manresa il·luminarà de lila l'Ajuntament per commemorar el Dia de la Mort Perinatal
-
Societat L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
-
Societat Educació analitza amb l'Ajuntament de Sant Fruitós les necessitats dels centres educatius locals
-
Societat Sant Fruitós de Bages digitalitza els padrons d'habitants per preservar-los i facilitar-ne la consulta