La ponent de l'acte d'homenatge a Ramon Vila Capdevila Caracremada que s'ha portat a terme al cementiri de Castellnou de Bages coincidint amb el 60è aniversari de la seva mort a mans de la Guàrdia Civil, Dolors Marín, ha destacat el caràcter fortament anarquista del darrer maqui català. Marín ha fet una repassada a la seva figura i a la d'altres maquis i els ha sutuat en el context històric de l'època.
A l'acte, organitzat com cada any per la Unió de Grups Excursionistes Llibertaris, hi han assistit una trentena llarga de persones que han fet l'ofrena floral, han aprofitat per visitar el Museu dels Maquis, que es troba a l'entorn del cementiri, i han escoltat com a colofó final el concert de Jaume Arnells.
[noticia]110878[/noticia]
L'homenatge pels 60 anys de la mort «Caracremada» a Castellnou destaca la seva faceta anarquista
Societat
El cementiri del municipi bagenc ha tornat a acollir l'acte de record que organitza cada any la Unió de Grups Excursionistes Llibertaris
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
07 d’agost de 2023 a
les 20:58
Actualitzat el
07 d’agost de 2023 a les
21:16
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
