L'hospital de Sant Joan de Déu de Manresa ha passat de tenir tres persones ingressades amb coronavirus a tenir-ne deu en només un dia. Dels nous set positius confirmats aquest dimarts a l'hospital manresà, cinc són del Bages i un del Solsonès. L'últim no ha pogut ser confirmada la seva procedència. Cal recordar que els tres ingressats que hi havien dilluns, un era de Manresa, l'altre va arribar del Solsonès i, finalment, l'últim havia estat traslladat del brot d'Igualada.
A banda d'aquestes deu persones ingressades a Sant Joan de Déu, hi ha, com a mínim, tres persones infectades per coronavirus de forma lleu. Una més que dilluns. Totes tres persones són sanitaris de les xarxes de Catsalut i Althaia. Fa dies que Catsalut no fa proves diagnòstiques a les persones que mostren una simptomatologia lleu, a no ser que siguin sanitaris. En aquests casos s'aïlla el malalt a casa seva durant uns catorze dies fins que passin els símptomes. Per això, el recompte de casos lleus és incomplet.
Pel que fa a sanitaris confinats pendents del resultat de les proves o amb simptomatologia compatible amb el Covid-19, Althaia ha passat de 24 treballadors aïllats dilluns a 57 aquest dimarts. A la resta del Bages i el Berguedà, dilluns hi havia 48 sanitaris més en vigilància, i aquest dimarts no s'ha fet pública la dada.
Finalment, el primer positiu per coronavirus que va tenir Manresa, diagnosticat el 4 de març i que ha passat la malaltia confinat a casa seva, ja ha estat donat d'alta, essent el primer malalt per coronavirus de la Catalunya Central que ha superat la malaltia.
Althaia i Catsalut treballen per reorganitzar les visites i ajornar aquells serveis que no siguin d'urgència. A la feina pròpia de la pandèmia per coronavirus cal afegir-hi l'important número de sanitaris confinats, fet que fa baixar el número de professionals amb possibilitats de treballar. Per això també fan una crida a la responsabilitat en l'ús dels recursos sanitaris locals.
[noticia]89435[/noticia]
[noticiadiari]2/197179[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197894[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197155[/noticiadiari]
L'hospital Sant Joan de Déu de Manresa ja té 10 persones ingressades per coronavirus
A més a més, hi ha com a mínim 3 infectats lleus amb assistència domiciliària a la comarca i el primer positiu ja ha estat donat d'alta
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de març de 2020 a les 20:04
Actualitzat el 17 de març de 2020 a les 21:04
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons