El Departament de Territori ha licitat la redacció de dos projectes per a la millora de la C-55 al Bages i al Baix Llobregat amb l'objectiu fonamental de reduir els accidents frontals. El primer projecte concretarà tècnicament les obres que cal fer per transformar en una carretera 2+1 un tram de la C-55 entre Manresa i Sant Joan de Vilatorrada. La redacció del projecte es licita per 155.000 euros, un termini de sis mesos i compta amb una inversió prevista de 2,5 milions d'euros. El segon projecte haurà de posar sobre paper les actuacions necessàries per construir un enllaç a diferent nivell a la C-55 a Olesa de Montserrat. Aquests treballs de redacció es liciten per 202.000 euros, un termini de sis mesos i la inversió prevista és de 5,3 milions d'euros.
Pel que fa al tram que va de Manresa a Sant Joan de Vilatorrada, segons informa el Departament de Territori en un comunicat, les actuacions implicaran la reconversió d'un tram de 2,2 quilòmetres de longitud. Concretament, el que va de l'enllaç amb la C-25 a Manresa fins a l'inici de l'enllaç al vial del centre penitenciari de Lledoners.
El model 2+1 que es vol instaurar consisteix en configurar tres carrils de circulació, on el carril central es va alternant en un sentit i en l'altre, amb l'objectiu d'habilitar trams d'avançament segurs per als vehicles. A més, les carreteres 2+1 disposen d'una separació reforçada dels dos sentits de circulació. Aquesta actuació permet afavorir la seguretat viària, reduint el risc de xocs frontals, que és un dels tipus d'accidents que causa més víctimes mortals a la xarxa viària.
Quant a l'enllaç a la C-55 a Olesa de Montserrat, el projecte haurà de definir les obres per eliminar els girs a l'esquerra que donen accés al polígon industrial de Can Vinyals a Olesa de Montserrat. La intervenció també haurà de millorar el pas sobre el ferrocarril a l'accés nord de la població. La previsió és que també es construeixin dues rotondes a banda i banda de les C-55 i un vial que creui la línia de Ferrocarrils i que substituirà el pas superior actual.
Liciten el projecte per reduir accidents frontals en un tram de la C-55 entre Manresa i Sant Joan
Societat
Territori també treu a licitació el disseny per construir un nou enllaç a la via a Olesa de Montserrat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
Publicat el
19 de juliol de 2023 a
les 16:10
Actualitzat el
19 de juliol de 2023 a les
16:16
Et pot interessar
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
