Liciten el projecte per reduir accidents frontals en un tram de la C-55 entre Manresa i Sant Joan

Territori també treu a licitació el disseny per construir un nou enllaç a la via a Olesa de Montserrat

Publicat el 19 de juliol de 2023 a les 16:10
Actualitzat el 19 de juliol de 2023 a les 16:16
El Departament de Territori ha licitat la redacció de dos projectes per a la millora de la C-55 al Bages i al Baix Llobregat amb l'objectiu fonamental de reduir els accidents frontals. El primer projecte concretarà tècnicament les obres que cal fer per transformar en una carretera 2+1 un tram de la C-55 entre Manresa i Sant Joan de Vilatorrada. La redacció del projecte es licita per 155.000 euros, un termini de sis mesos i compta amb una inversió prevista de 2,5 milions d'euros. El segon projecte haurà de posar sobre paper les actuacions necessàries per construir un enllaç a diferent nivell a la C-55 a Olesa de Montserrat. Aquests treballs de redacció es liciten per 202.000 euros, un termini de sis mesos i la inversió prevista és de 5,3 milions d'euros.

Pel que fa al tram que va de Manresa a Sant Joan de Vilatorrada, segons informa el Departament de Territori en un comunicat, les actuacions implicaran la reconversió d'un tram de 2,2 quilòmetres de longitud. Concretament, el que va de l'enllaç amb la C-25 a Manresa fins a l'inici de l'enllaç al vial del centre penitenciari de Lledoners.  

El model 2+1 que es vol instaurar consisteix en configurar tres carrils de circulació, on el carril central es va alternant en un sentit i en l'altre, amb l'objectiu d'habilitar trams d'avançament segurs per als vehicles. A més, les carreteres 2+1 disposen d'una separació reforçada dels dos sentits de circulació. Aquesta actuació permet afavorir la seguretat viària, reduint el risc de xocs frontals, que és un dels tipus d'accidents que causa més víctimes mortals a la xarxa viària.

Quant a l'enllaç a la C-55 a Olesa de Montserrat, el projecte haurà de definir les obres per eliminar els girs a l'esquerra que donen accés al polígon industrial de Can Vinyals a Olesa de Montserrat. La intervenció també haurà de millorar el pas sobre el ferrocarril a l'accés nord de la població. La previsió és que també es construeixin dues rotondes a banda i banda de les C-55 i un vial que creui la línia de Ferrocarrils i que substituirà el pas superior actual.