La Gerència d'Atenció Primària i a la Comunitat de Catalunya Central de l'Institut Català de la Salut (ICS) ha celebrat aquest dijous la Jornada Anual 2022. L'objectiu de la Jornada era compartir experiències d'èxit dels equips d'Atenció Primària de la Catalunya Central i fer un balanç de la feina feta durant l'any 2022 i, així com posar en relleu els reptes de futur del sistema sanitari català. Hi han participat uns 200 professionals de tot el territori.
Durant el 2022, els equips de l'Atenció Primària i a la Comunitat Catalunya Central (APiCCC), que atenen una població de 426.081 habitants, s'han ampliat amb la incorporació de nous perfils professionals (referents de benestar emocional, nutricionistes, higienistes i fisioterapeutes) i ha posat en marxa accions de millora, com la renovació de les centraletes telefòniques i la creació de les agendes administratives.
La benvinguda a la Jornada ha anat a càrrec de l'exgerent de l'APiCCC Anna Forcada; de la gerent actual, Núria Prat, i del director gerent de l'ICS, Xavier Pérez; també ha comptat amb la intervenció de la gerent de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, Alba Oms. El director de l'ICS ha recordat que "estem en un moment de reptes" perquè "se'ns ha encarregat ajudar en la transformació del sistema sanitari per aconseguir que sigui garantista, públic, de país i de qualitat. I ho farem junts". Pérez ha dit també que quan es parla d'Atenció Primària, a banda d'accessibilitat, també "hem de parlar de qualitat, resolució, innovació, docència i recerca".
Per la seva banda, Forcada, que ha estat gerent de l'ICS a la Catalunya Central des del 2019, ha destacat la feina feta durant aquests quatre anys en què la pandèmia ha sacsejat el sistema sanitari: "És important fer una valoració de la feina feta per tal de mirar el present i orientar-nos cap al que demana la ciutadania i els companys professionals, intentant donar sempre el millor servei a la població". Forcada també ha fet un agraïment explícit a la tasca diària dels professionals.
La nova gerent, la metgessa de família Núria Prat, fins ara directora d'Atenció Primària de la Gerència Territorial Metropolitana Nord de l'ICS, ha definit els professionals de l'Atenció Primària amb quatre conceptes: proximitat, expertesa, confiança i respecte. Ha reclamat una "organització centrada en el pacient", i ha reivindicat que "Catalunya Central som el cor de Catalunya i l'Atenció Primària ha de ser el cor que fa bategar el sistema".
Després d'un balanç de l'any en format audiovisual, s'han dut a terme quatre taules de debat en què diversos professionals han compartit la seva experiència en innovació, recerca i docència; en accessibilitat; sobre l'agenda social i sanitària; i també sobre salut comunitària.
El director de Recursos i Suport de l'APiCCC, Vicenç Fenollar; la gerent Núria Prat i la directora d'Atenció Primària del Departament de Salut, Núria Nadal, han clos la Jornada agraint la tasca realitzada a tots els professionals del territori. Nadal ha encoratjat els assistents a "continuar treballant i difonent els projectes que heu fet realitat" i, finalment, Prat ha clos: "En equip construïm el futur, som una organització de coneixement i compartir-lo és imprescindible".
L'ICS Catalunya Central fa balanç de la tasca realitzada el 2022
Societat
L'acte ha comptat amb 200 assistents, professionals de tota la regió
ARA A PORTADA
-
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al Decret Maricarmen Pere Fontanals
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
18 de juny de 2023 a
les 18:01
Actualitzat el
18 de juny de 2023 a les
18:10
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
