L'Institut de Cal Gravat podrà fer batxillerat el curs que ve

Ho han comunicat aquest dimecres a la direcció durant una visita al centre el director general de Centres Públics de Generalitat, Jordi Roig, i l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent

Publicat el 16 de novembre de 2011 a les 18:54
Visita a l'Institut de Cal Gravat. Foto: AjM

L'Institut de Cal Gravat tindrà el curs 2012-2013 una línia d'estudis de batxillerat, segons que han anunciat aquest matí a la direcció del centre durant una visita a les instal·lacions el director general de Centres Públics de la Generalitat, Jordi Roig, i l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent.

El director general de Centres Públics ha visitat aquest matí Manresa per entrevistar-se amb les direccions dels tres centres escolars que estan pendents de poder disposar de noves instal·lacions -l'Institut Cal Gravat, l'Escola Valldaura i l'Escola Flama- d'acord amb el compromís que va prendre arran de la reunió que va mantenir amb l'alcalde i amb el regidor d'Ensenyament i Universitat, Antoni Llobet, fa unes setmanes. En la visita a les tres escoles ha estat acompanyat pel director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a la Catalunya central, Josep Ramírez.

Durant la visita a l'Institut de Cal Gravat, el director general i l'alcalde han comunicat al director del centre, Antoni Massegú, i a part del seu equip que la Generalitat ha decidit aprovar que el curs vinent s'hi imparteixin estudis de batxillerat, independentment del reduït nombre d'alumnes que aquest curs fan 4rt d'ESO. El director general ha pogut conèixer també les instal·lacions actuals del centre i el solar on està prevista la construcció del nou edifici.

Massegú ha fet una valoració "molt positiva" del fet que a partir del curs 2012-2013 es puguin impartit estudis de batxillerat a l'Institut. "Pensem que l'esforç, treball i sacrifici de tota la comunitat educativa equip directiu, professors i professores, personal d'administració i serveis, alumnes, AMPA i famílies s'ha vist recompensat pel departament d'ensenyament". Ha afegit també que "és un retorn de la confiança a unes famílies que van apostar decididament per nosaltres quan l'institut no existia".

El director del centre ha manifestat el seu agraïment al director dels Serveis Territorials, al regidor d'educació, i "molt especialment l'alcalde de Manresa" per la seva implicació per aconseguir aquest objectiu. Ara, ha assenyalat, "caldrà, entre tots, planificar els currículums, els espais i encaixar aquests estudis, tal i com estava previst en el nostre projecte educatiu, en el context del centre perquè l'institut Cal Gravat esdevingui, també, un institut de referència en estudis de batxillerat".

Posteriorment, en la visita a l'escola Valldaura i a l'escola Flama, Jordi Roig ha pogut comprovar sobre el terreny les necessitats dels centres i ha tingut un intercanvi d'impressions amb les direccions dels centres. També ha felicitat especialment l'Ajuntament per l'acord que permetrà l'ampliació del pati de l'escola Valldaura gràcies a un acord amb Unim i que es va anunciar divendres passat.

El regidor d'Ensenyament i Universitat, Antoni Llobet, he fet una valoració molt positiva de la visita "i sobretot de la predisposició del director general de conèixer de prop la realitat dels tres centres educatius de la ciutat". Llobet ha declarat que "tal i com constava en els nostres compromisos electorals, una de les prioritats fonamentals del govern de la ciutat és resoldre durant aquesta legislatura la situació d'aquestes tres escoles, malgrat la situació de les finances públiques".

El regidor s'ha felicitat especialment del fet que l'Institut de Cal Gravat pugui tenir batxillerat el curs vinent i ha considerat "molt satisfactori" perquè "això significa que la primera promoc ió que va estrenar el centre podrà, si així ho desitja, cursar estudis de batxillerat al mateix institut".