A dos dies de Sant Jordi, el govern espanyol ha aprovat aquest dimarts una vella reivindicació del sector: ha abaixat l'IVA dels llibres digital del 21% actual fins al tipus superreduït del 4%, equiparant-los d'aquesta forma als de paper. A la vegada, ha rebaixat també al 4% l'IVA de revistes i diaris en format digital, també per igualar-los als de les versions en paper. La mesura forma part d'un decret de mesures per "donar suport a la 'economia i l'ocupació" que ha aprovat el consell de ministres.
Així ho ha anunciat la ministra d'Assumptes econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, en la roda de premsa setmanal posterior al consell de ministres. La ministra portaveu, Maria Jesús Montero, ja va explicar la setmana passada que es tractava d'un acord programàtic de la coalició de govern i que el volien tirar endavant al més aviat possible.
La mesura pretén afavorir dos sectors fortament afectats per la crisi sanitària: els mitjans de comunicació, que han experimentat una caiguda dels ingressos degut a la reducció de la publicitat, i el sector del llibre, que, amb les llibreries tancades pel confinament, ha vist com queien les vendes.
De cara a Sant Jordi, i pensant també en les llibreries, diverses iniciatives com #DesconfinemElsLlibres o Llibreries Obertes busquen compensar aquesta baixada de vendes, cridant els consumidors a anticipar ara la compra de llibres -en paper-, i a recollir-los quan acabi el confinament. El sector del llibre, no obstant, ja ha assumit que aquest exercici hi haurà pèrdues econòmiques, que tampoc s'evitaran amb el Sant Jordi alternatiu del mes de juliol.
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200839[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200793[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
L'IVA dels llibres digitals es rebaixa al 4%
Societat
El govern espanyol ha abaixat el tipus també a la premsa digital
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
21 d’abril de 2020 a
les 20:34
Et pot interessar
-
Societat
Súria inicia les obres de la plaça de la futura Biblioteca-Centre Cultural
-
Societat
Cardona impulsarà la campanya Eufòria per promoure un consum responsable durant la Festa Major
-
Societat
Fundació «la Caixa» aporta 50.000 euros a Althaia per equipar l'Edifici del Coneixement
-
Societat
L'ICS Catalunya Central estrena una web per donar visibilitat a la recerca i la innovació
-
Societat
L'Escola Jeroni de Moragas amplia dues unitats i atendrà 289 alumnes aquest curs
-
Societat
La 24a Setmana de Jocs al Carrer tanca amb bona resposta malgrat els canvis d'ubicació
