L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Súria ha atès 10.964 persones en la realització de gestions i consultes presencials durant el seu primer any d'activitat. Aquesta xifra s'afegeix a les 18.200 trucades ateses i als milers de correus electrònics, faxos, certificats i altra documentació recollida o enviada al llarg d'aquest període.
L'OAC, ubicada a la planta baixa de la Casa de la Vila, és el departament que atèn en primera instància totes les consultes i gestions adreçades pels ciutadans i ciutadanes a la institució municipal. El seu equip està format per quatre persones.
La creació de l'OAC va tenir lloc a mitjans de l'any 2010, amb l'objectiu de recollir i potenciar l'experiència de l'antiga Oficina Municipal d'Informació (OMI) gràcies a les noves disponibilitats d'espai generades per les obres de reforma de l'edifici consistorial.
L'OAC centralitza la recepció de documents i gestions adreçades a l'Ajuntament (tràmits, consultes, sollicituds, certificats, instàncies, volants d'empadronament, recepció de correspondència i comunicacions electròniques, queixes, cobraments, etcètera).
Entre juny de 2010 i el mateix mes d'enguany, coincidint amb el seu primer any d'activitat, altres xifres d'activitat de l'OAC en la vessant d'atenció ciutadana van ser les següents:
- 13.284 paquets i documentació diversa, rebuda per correspondència postal.
- 13.600 correus electrònics rebuts a l'adreça general de l'Ajuntament (suria@suria.cat).
- 1.040 cobraments en metàl·lic ingressats.
- 4.428 registres d'entrada de documents.
- 4.099 registres de sortida de documents.
- 2.214 certificats diversos i volants d'empadronament.
- 1.040 faxos rebuts.
- 172 peticions de recollida de voluminosos.
- 127 comunicacions de crema.
- 60 avisos d'anomalies i queixes diverses.
- 51 registres de pliques.
A més de la seves activitats d'atenció ciutadana, l'OAC desenvolupa tasques de gestió interna que es refereixen, entre d'altres aspectes, a comprovació de dades, registre i distribució de documents, elaboració d'expedients i suport administratiu a altres departaments i àrees municipals.
L'Ajuntament de Súria fa un balanç molt positiu de l'activitat desenvolupada per l'equip de l'OAC, tant en nivell d'atenció al públic com en volum de gestions realitzades. Al mateix temps, considera que les esmentades xifres mostren la seva utilitat com a principal punt de comunicació amb els ciutadans i ciutadanes sobre tràmits i consultes municipals.
D'altra banda, l'Ajuntament manté el seu compromís per seguir avançant cap a una millora permanent del servei, especialment en tots els aspectes relacionats amb l'accés electrònic, tant com sigui possible.