Una cerimònia sòbria però emocionada ha servit per homenatjar l'exdirector d'Aigües de Manresa, Josep Alabern, conegut com "el Senyor de les Aigües", en el seu funeral al tanatori Mémora de la ciutat, aquest dissabte al migdia.
Ha estat un comiat que ha aplegat autoritats i personalitats, entre els quals els cinc alcaldes vius de Manresa, i persones dels àmbits professionals de l'enginyeria, el territori, el medi ambient i l'empresa, però on s'hi ha trobat a faltar representants de la Generalitat o, fins i tot de l'Agència Catalana de l'Aigua. Cert és que celebrant-se el funeral el Dia de Reis al migdia ha fet més complicat que a la sala hi arribessin persones de fora de la comarca.
El conductor de la cerimònia i l'alcalde de Manresa Marc Aloy, que també ha fet un parlament, han destacat d'Alabern la seva intel·ligència, humor, estratègia i paciència, i han recordat bona part de la seva trajectòria professional en el món de la gestió de l'aigua i el sanejament, i de l'enginyeria en general.
Josep Alabern va morir el passat dijous a l'edat de 82 anys. Entre altres trets professionals destaquen els 37 anys que va estar com a màxim responsable d'Aigües de Manresa.
[naciomanresa]
Manresa acomiada «el Senyor de les Aigües»
Autoritats i personalitats de la ciutat s'han citat al comiat de Josep Alabern, on s'hi han trobat a faltar representants de la Generalitat

- Funeral per Josep Alabern, aquest dissabte al tanatori Mémora -
- Pere Fontanals
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de gener de 2024 a les 16:34
Actualitzat el 06 de gener de 2024 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat La PAHC denuncia un desnonament imminent al Bloc 8 i exigeix a l'Ajuntament que l'expropiï
-
Societat L'Escola de Salut de Súria tanca la 4a edició amb més activitats i participació
-
Societat Súria acosta el patrimoni natural a la ciutadania durant la Setmana de la Natura
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Pirineu
-
Societat L'institut escola del Pont de Vilomara començarà el curs 2025-2026 amb edifici nou
-
Societat UManresa celebrarà les graduacions 2025 amb més de 600 alumnes al Kursaal