La Llar Sant Joan de Déu - Fundació Germà Tomàs Canet de Manresa acull 34 persones que han estat evacuades de l'Afganistan a l'edifici del convent de les Saleses, l'antic convent de les Germanetes dels pobres entre el carrer dels Caputxins i de les Saleses.
L'orde hospitalària de Sant Joan de Déu ha acollit un total de 91 persones provinents de l'evacuació de l'Afganistan, degut a la situació d'emergència humanitària d'aquell país, a la seva arribada a la base aèria de Torrejón de Ardoz.
Manresa és la destinació on l'orde ha destinat més persones arribades de l'Afganistan. També n'ha destinat 26 al Centro San Juan de Dios de Cienpozuelos, 15 a l'hospital San Juan de Dios de Lleó, 3 a la Fundació Sant Joan de Déu - Serveis Socials de Mallorca, i 13 al centre participat Fundació Bayt-Al Thaqafa de Barcelona.
Aquestes persones han hagut de sortir del seu país en una carrera contra-rellotge i de manera traumàtica, abandonant les seves cases d'una forma precipitada i totes elles han manifestat la seva voluntat de demanar asil.
L'acollida s'inclou en el Programa d'acollida i integració per a persones sol·licitants i beneficiàries de protecció internacional, finançat pel Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, que en el cas de l'orde de Sant Joan de déu ja ha atès més de mil persones de 26 nacionalitats diferents.
Manresa acull 34 persones evacuades de l'Afganistan
S'han destinat a la Llar Sant Joan de Déu - Fundació Germà Tomàs Canet, a l'antic convent de les Germanetes dels pobres
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
30 d’agost de 2021 a
les 18:05
Actualitzat el
30 d’agost de 2021 a les
19:10
Et pot interessar
-
Societat
El Casal de la Gent Gran de Castellbell estrena millores al bar i un accés adaptat
-
Societat
El Servei d'Atenció a Domicili de Santpedor supera les 6.600 hores i obté un 9,2 de nota
-
Societat
Althaia amplia la prova pilot de cribratge de càncer de pròstata a Cardona i Sallent
-
Societat
Manresa millora la senyalització 74 places d'aparcament de l'avinguda Francesc Macià
-
Societat
Navarcles reuneix un centenar de participants al primer Dinar de Dones del municipi
-
Societat
Prop de 350 persones participen en la 5a Caminada de la Dona per tancar el 8-M a Súria
