La Unitat de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de Manresa ha comunicat que durant la nit de dijous 26 a divendres 27 d'agost de les 23.50 h a les 5.00 h, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin, es portarà a terme un tractament fitosanitari en diverses zones de la ciutat pel control de la plaga de la galeruca de l'om (Xanthogaleruca luteola).
Els treballs es faran sobre els oms del passatge Salvador Espriu, al Parc sota el Centre Cívic Selves i Carner, al Passeig del Riu davant de Sant Marc i a la Plana de l'Om.
L'Ajuntament de Manresa aplica els principis de la lluita integrada. Només quan la plaga esdevé un problema per a la salut dels arbres o de les persones es realitza un tractament químic. En aquest cas el tractament es farà amb un equip atomitzador per arribar a qualsevol part de l'arbre, amb deltametrin 1'5% (Decis Protec) a dosi 50 cc/hl.
L'actuació es realitza en horari nocturn per evitar molèsties als veïns i, a més, es delimitarà la zona per evitar persones alienes al tractament. Als carrers on hi terrasses de bar, el tractament començarà a partir de la 1.00h.
Les persones que tinguin problemes de Sensibilitat Química Múltiple (SQM) o senzillament aquelles que vulguin estar avisades puntualment abans de qualsevol tractament poden sol·licitar-ho. Per a més informació es pot trucar al 010 (cost segons operadora) o al telèfon gratuït 93 878 23 01. També es pot utilitzar el nou servei de WhatsApp municipal 644 069 801.
Manresa iniciarà un tractament fitosanitari per al control de la plaga de la galeruca de l'om
Els treballs es faran es faran la nit de dijous a divendres
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’agost de 2021 a les 13:50
Actualitzat el 24 d’agost de 2021 a les 13:56
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons