L'Ajuntament de Manresa ha iniciat els tràmits per modificar l'Ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana per limitar la venda de begudes alcohòliques als establiments comercials entre les 11 de la nit i les 8 del matí. La regulació té per objectiu millorar la convivència veïnal i evitar actituds incíviques que tenen lloc en horari nocturn a l'exterior d'alguns establiments oberts durant la nit, i es fonamenta en aspectes com la protecció de la salut pública, el dret al descans dels veïns i veïnes o a la correcta utilització de la via pública, entre altres.
Amb la modificació, l'Ajuntament s'acull a l'article 37.4 de la Llei 17/2017 de Comerç, Serveis i Fires, que estableix la possibilitat de limitació en l'horari de comercialització de begudes alcohòliques per raons d'ordre públic, de convivència o de salut pública.
L'ordenança actual -en el seu capítol 7 sobre begudes alcohòliques, estupefaents i drogues- ja estableix la prohibició de consumir begudes alcohòliques en els espais públics, amb l'excepció de les terrasses dels locals de restauració i de les festes a l'aire lliure autoritzades. També especifica que estarà especialment sancionat el consum de begudes alcohòliques en els espais públics quan s'alteri la convivència ciutadana mitjançant els anomenats botellots, quan es deteriori la tranquil·litat de l'entorn, quan provoqui situacions d'insalubritat, quan el consum s'exterioritzi en forma denigrant per als vianants o la resta d'usuaris dels espais públics o quan els llocs on es consumeixi es caracteritzin per l'afluència de menors o la presència d'infants i adolescents.
Amb la modificació que es farà ara, s'hi afegeix la prohibició de la venda de begudes alcohòliques en horari nocturn, amb la voluntat de completar l'ordenança actual i de reforçar la voluntat de millorar el civisme i la convivència que té l'actual norma. El no compliment de la normativa serà considerada una infracció greu i pot comportar multes, el valor de les quals es concretarà durant la tramitació de l'ordenança.
L'Ajuntament calcula que la nova norma entrarà en vigor en un termini d'entre cinc i sis mesos. En el ple ordinari del mes d'octubre, que se celebrarà aquest dijous, s'informarà de la modificació del Pla Normatiu, un pas previ a poder realitzar la modificació de l'ordenança, que se sotmetrà a consulta prèvia per donar audiència als ciutadans afectats, i que un cop aprovada inicialment també haurà de passar un període d'exposició pública en el qual podrà rebre al·legacions abans que el ple pugui fer-ne l'aprovació definitiva.
Manresa limitarà la venda de begudes alcohòliques a les botigues en horari nocturn
Societat
La regulació es fonamenta en aspectes com la protecció de la salut pública, el dret al descans dels veïns o a la correcta utilització de la via pública
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Publicat el
19 d’octubre de 2022 a
les 13:50
Actualitzat el
19 d’octubre de 2022 a les
13:57
Et pot interessar
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
