L'Ajuntament de Manresa i alumnes de primària i secundària de la ciutat participaran aquest dijous, 13 d'octubre, en una jornada en línia, organitzada dins la Setmana Europea de Regions i Ciutats 2022, on explicaran la tasca desenvolupada per la ciutat per implicar els infants i joves manresans en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Sota el marc de l'Any Europeu de la Joventut, la jornada tractarà sobre l'empoderament juvenil a les ciutats mitjanes per a la consecució d'aquests objectius. Està organitzada per l'Ajuntament de Reggio Emilia (Itàlia) i per Eurotowns (la xarxa europea de ciutats mitjanes), la vicepresidència de la qual recau en aquesta ciutat italiana. En la jornada, Manresa participarà en un dels tallers, juntament amb Reggio Emilia i les ciutats alemanyes de Solingen i Sindelfingen. Per presenciar-ho virtualment, les inscripcions es poden fer a través d'aquest enllaç.
La convocatòria té l'objectiu de mostrar maneres innovadores i sostenibles de donar suport a la participació dels joves a les ciutats mitjanes. Els projectes presentats destacaran enfocaments participatius de diferents àrees polítiques i geogràfiques. Al llarg del taller, Eurotowns vol debatre sobre el paper diferent de les ciutats mitjanes a l'hora d'estar més a prop dels seus ciutadans, amb un enfocament particular en l'apoderament dels joves.
L'Ajuntament de Manresa hi presentarà les iniciatives locals per tal d'empoderar la joventut manresana i implicar-la en les polítiques locals, principalment a través de l'Espai Jove Joan Amades i del Casal de Joves La Kampana. Després d'això, se centrarà en el treball realitzat amb estudiants de primària i secundària i d'universitats de la ciutat, per tal de conscienciar els joves sobre els ODS i implicar-los en el disseny i implementació de l'Agenda Urbana de Manresa 2030.
Després de la presentació per part de l'Ajuntament, es donarà pas a la intervenció de diversos alumnes d'una de les escoles que participa en la localització dels ODS a Manresa, la FEDAC Manresa. Els alumnes que hi intervindran són Oriol Toscano (5è de primària), Anastàsia Joitescu (6è de primària), Malak Zatiou (2n de batxillerat) i Martí Pla (2n de batxillerat).
Manresa presentarà en una jornada europea la seva tasca per implicar infants i joves en els ODS
Societat
La jornada s'emmarca en la Setmana Europea de Regions i Ciutats 2022 i està organitzada per la ciutat italiana de Reggio Emilia, amb el suport d'Eurotowns
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Castell de Focs i l'espectacle de drons de la Festa Major de Manresa en imatges Hasmukh Kerai
-
-
-
Cultura i Mitjans La caiguda del gegant Hereu marca una ballada de la imatgeria amb èxit de públic Pere Fontanals
Publicat el
10 d’octubre de 2022 a
les 17:47
Actualitzat el
10 d’octubre de 2022 a les
17:59
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
