La fusió, el setembre passat, del Cens Municipal d'Animals de Companyia i del Registre General d'Animals de Companyia de Catalunya (AniCom) ha permès detectar un miler d'animals de Manresa que fins ara no estaven censats al municipi. Per aquest motiu, el 2022 hi ha hagut rècord d'inscripcions de mascotes al cens municipal (1.276), un 45% més que els registrats l'any anterior. D'aquesta manera, el cens municipal ha arribat a una xifra total de 7.151 animals de companyia, que corresponen a 4.964 gossos, 2.175 gats i 12 fures.
La integració al cens municipal d'un miler de gats i gossos que fins ara només constaven al registre AniCom permet a l'Ajuntament de Manresa tenir-ne una informació més acurada. Aquesta integració, a més, elimina una duplicitat en els tràmits que han de fer les persones que posseeixen animals, ja que, en el mateix acte d'identificació amb microxip a la consulta veterinària, pot quedar resolta la inscripció al cens municipal.
AniCom és el registre general de Catalunya, on aboquen les dades tots els municipis, així com l'Arxiu d'Identificació d'Animals de Companyia (AIAC), gestionat pel Consell de Col·legis Veterinaris de Catalunya.
Les persones propietàries de gossos, gats i fures tenen l'obligació d'identificar-los amb microxip, així com censar-los al municipi on resideixen habitualment i comunicar qualsevol canvi de propietat, residència, o defunció. La falta d'identificació de gossos, gats i fures dificulta el retorn dels animals perduts als seus propietaris i és sancionable amb multes a partir dels 300 euros.
El cens d'animals de companyia és una eina que permet tenir coneixement dels animals de companyia que habiten a la ciutat, així com la seva distribució per detectar necessitats i orientar polítiques en aquest àmbit.
[noticia]105705[/noticia]
Segons dades de 2021 de la Fundación Affinity sobre abandonament i adopció, només un 28,3% dels gossos que arriben a centres d'acollida porten microxip i, en el cas dels gats, aquest valor és només del 3,8%.
Manresa supera els 7.000 gossos i gats registrats en el cens d'animals de companyia
Societat
La fusió del cens municipal amb el Registre General d'Animals de Companyia (AniCom) permet tenir dades més acurades sobre el número de gossos, gats i fures de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages rescata del passat la malvasia blanca-roja i l'oficialitza per a aquesta verema Pere Fontanals
-
Economia La Festa del Tomàquet del Bages celebra 10 anys aliant-se amb els vins de la comarca Pere Fontanals
-
Economia La DO Pla de Bages triomfa als Premis Vinari amb dos dels màxims guardons als escumosos Redacció
-
Economia La Ruta del Vi DO Pla de Bages presenta la seva oferta per acollir esdeveniments d'empresa Redacció
-
Successos Un incendi en una empresa química de Castellgalí crema plaques solars i fa activar el Plaseqcat Redacció
Publicat el
13 de febrer de 2023 a
les 17:55
Actualitzat el
13 de febrer de 2023 a les
18:04
Et pot interessar
-
Societat
Manresa reforça la prevenció contra el mosquit tigre amb controls i accions informatives
-
Societat
Sant Vicenç homenatja Jordi Viladoms i Pere Guiu amb la Medalla de la Vila a títol pòstum
-
Societat
La vídua de Juan Manuel Zornoza titlla d'«homenatge de compromís» la placa a la memòria del seu marit
-
Societat
L'oposició a la planta de biogàs de Sant Mateu es mobilitza en un acte informatiu a Callús
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
