Manresa vol ser una referència del turisme espiritual

Els coordinadors del Pla Director 2022 expliquen els objectius i el contingut del treball engegat perquè Manresa esdevingui capital ignasiana

Publicat el 25 de febrer de 2014 a les 20:46
Els coordinadors del Pla Director Manresa 2022, Jordi Rod&oac ute; i Josep Huguet, han presentat avui el programa d'orientacions estratègiques del projecte que té com objectiu preparar i adequar la ciutat per celebrar i acollir la commemoració dels 500 anys de l'estada de Sant Ignasi a Manresa amb l'objectiu que es converteixi en un referent del turisme espiritual.
 
Segons els dos coordinadors, el projecte Manresa 2022 "és una oportunitat per a la revitalització i la projecció cultural, social i econòmica de la ciutat" que s'ha de sustentar sobre dos aspectes fonamentals sobre els quals pivotarà el projecte com són La Cova, com a centre d'espiritualitat d'abast mundial, i el Camí Ignasià, com a referent de pelegrinatge i turisme religiós i espiritual.
 
El projecte tindrà tres eixos principals, 8 apartats, 56 programes i unes 170 accions que s'estan acabant de perfilar en un procés participatiu, dinàmic obert i flexible amb tots els agents econòmics, socials i culturals de la ciutat i amb el treball conjunt amb la Companyia de Jesús.
 
Avui mateix, a les 8 del vespre, el Pla Director es presentarà a la Comissió Permanent del Consell de Ciutat, i en els pròxims dies s'exposarà als representants del Pacte de Ciutat i a la Taula de Treball de Manresa 2022 (integrada fonamentalment pel sector turístic, el comerç i la restauració), i també hi haurà contactes amb diverses entitats ciutadanes.
 
Tres eixos bàsics: Camí, acollida i llum
Els tres eixos principals del Pla director 2022 són Manresa és camí, Manresa és acollida i Manresa és Llum. Manresa és camí serà l'eix de treball que incidirà sobre l'espai físic, patrimonial i d'equipaments i que estarà adreçat a millorar els nodes de visita ignasians a dins de la ciutat, l'adequació de camins i l'adequació del Centre Històric.
 
L'èix Manresa acollida té com objectiu aquelles es desenvolupament d'aquells programes i actuacions per aconseguir l'arribada de visitants i que aquests siguin acollits i allotjats adequadament.
 
Finalment, la tercera pota del projecte és Manresa és llum, que té per objectiu la dinamització cultural i social i que vol utilitzar la llum com "sinònim d'espiritualitat i il·lustració i com a element icònic de la ciutat i símbol de la ciutat, i Sant Ignasi com a referent de la identitat i la projecció de Manresa".
 
El Col·legi Sant Ignasi serà el punt d'arribada dels pelegrins
Els coordinadors del Pla Director 2022 han informat que, l'apartat de Manresa és camí, la ruta ignasiana a Manresa tindrà quatre nodes principals que seran La Cova, La Basilica de Seu més el Balç, el Col·legi Sant Igansi (Museu) i Santa Llúcia (Rapte) i Sant Domènec. En el cas del Col·legi Sant Ignasi, aquest serà el punt d'arribada dels pelegrins que vinguin d'arreu. A tots aquests punts s'haurà de treballar per adequar aquests espais perquè siguin el referent per als visitants.
 
Altres espais ignasians sense servei que s'hauran d'adequar i identificar –ja sigui des de l'administració, des de les parròquies o des de la propietat privada- perquè puguin ser visitats seran la Capella de Sant Ignasi Malalt, el Convent de Santa Clara, el Santuari de la Salut-masia de les Marcetes, Sant pau (ermita i dip&o grave;sit) Casa Canyelles (Sobrerroca, 31).
 
Pel que a l'adequació de camins, Rodó i Huguet ha explicat que els caldrà anar adequant el Camíde Santa Caterina (Camí del pelegrí, tram final) – aquest és el més prioritari, els accessos a la Cova, el Camí de la Vall del Paradís al Pou de la Llum i Santa Pau (Camí de la Il·lustració), Camí de la Cova a Viladordis (Camí del comiat) i el Camí urbà (intramurs).
 
Pla de màrqueting de Manresa 2002
Dins l'apartat de Manresa és acollida, els coordinadors del Pla Director 2022, han anunciat que ja s'ha encarregat un pla de màrqueting que té per objectiu convidar la visita a la ciutat i que es complementarà amb moltes accions amb aquets objectiu com és la creació d'una marca corporativa de Manr esa 2022, l'atenció i informació turística que ja fa camí amb la nova Oficina de Turisme a la Plaça Major, l'impuls de la Manresa 2.0/2.2, el llançament de productes manresans i ignasians, sobretot en artesania, i la proposta de noves visites a la ciutat.
 
Projecte a llarg termini i d'acord al finançament
Rodó i Huguet han explicat que tot el pla director suposa un treball de coordinació amb altres plans i programes sota la coordinació de les institucions i que dependrà del pressupost ordinari de l'Ajuntament, els programes de la Generalitat, els programes de l'estat i europeus, de la Diputació de Barcelona, el mecenatge i la inversió privada.
 
Per als coordinadors, "cal establir perfectament quines són les accions, el pressupost i l'ordre de prioritats, i en funció de la disponib ilitat anirem actuant sense oblidar que aquest no és un projecte només de cara al 2022 sinó un projecte que més enllà amb el temps".