Núria Muñoz i Joan Soler durant la roda de premsa. Foto: MNRS
Manresans ha presentat aquesta tarda de divendres els eixos fonamentals de l'àrea de les persones que són potenciar el desenvolupament i la integració de les persones i dels col·lectius amb especials dificultats d'una manera integral fomentant la igualtat d'oportunitats entre dones i homes que millorin la qualitat de vida de les persones. Les propostes que presenten s'adrecen a millorar l'autonomia i el benestar especialment de sectors de població com la gent gran, els infants, la joventut, les famílies... Totes aquestes accions es pretenen portar a terme escoltant i treballant per cobrir les necessitats immediates de les persones (treball, vivenda, educació, aliments,etc).
L'actuació optimitzarà al màxim els recursos i aplicarà una taula de prioritats que responguin a les necessitats immediates de les persones, fomentar la convivència i garantint els seus drets. El suport a les iniciatives com el banc d'aliments, a projectes que es puguin desenvolupar des dels barris seran una prioritat per Manresans. Des de la formació política independent es presenta una clara aposta perquè les persones grans s'integrin en el projecte de ciutat des de la seva experiència i necessitats. A més a més, es pretén potenciar qualitativament l'atenció domiciliària, especialment de la gent gran, els malalts fràgils de múltiples patologies i de llarga durada. Es vol fer un cens i una actualització estadística d'aquests col·lectius per identificar-los. Una altra proposta de la formació és unir i coordinar els tres equips d'assistència sanitària: Althaia, Ajuntament, i Sant Andreu, en un de sol per tal de no duplicar les tasques d'atenció a la gent.
Des de Manresans es vetllarà perquè les polítiques d'igualtat es visualitzin més a la ciutat incorporant la perspectiva de gènere a les diferents àrees de l'Ajuntament. Per això, una peça clau serà reforçar el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i els projectes de sensibilització i prevenció de la violència de gènere.
Manresans escoltarà les associacions de veïnals juntament amb altres entitats, de tal manera que els projectes siguin treballats i escollits per la gent dels barris implicats. També pretenen apropar als barris les festes més emblemàtiques de la ciutat per tal d'augmentar la participació, fent que els actes arribin a més llocs.
Per a desenvolupar totes aquestes accions s'incidirà en el treball comunitari i amb la participació de la ciutadania i les entitats des de diferents àmbits, és a dir, treballant amb i per les persones.
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de maig de 2011 a
les 21:09
Et pot interessar
-
Societat
Un mural celebra els 10 anys d'intercanvi entre instituts de Sant Fruitós i Châteauroux
-
Societat
Joviat i Althaia validen un menú gastronòmic adaptat per a persones amb disfàgia
-
Societat
Sant Fruitós reformarà una nau municipal per convertir-la en magatzem de la brigada
-
Societat
Es reobre el carrer Santa Llúcia després de l'enderroc de l'edifici incendiat
-
Societat
La PAHC Bages surt als barris de Manresa per frenar els abusos en els lloguers
-
Societat
Una vuitantena de persones reivindiquen la col manresana en un sopar a Santpedor
